torsdag den 15. oktober 2015

Rømø tur/retur

Vi har lige været 6 dage på Rømø i mine svigerforældres sommerhus. Vi var en smule ængstelige fordi Jakobs downperiode kun var på begyndende retur men vi blev enige om at tage afsted og være forberedt på at det kunne gå galt og vi forberedte Emma på feriens længde kunne afhænge af Jakobs humør og overskud. Igen igen. Men sådan er vilkårene for os...men det har virkelig også fået mig til at indse hvor vigtigt det er at vi nogle gange gør ting med og for hende hvor Jakob ikke er med. Der skal være nogle gange hvor det lykkes 100% for hun tager det så fint når vi må rette ind pga ham. Hans behov...sådan er det. Og vi gør det uden tvivl af kærlighed.
Men altså vi havde den bedste køretur med alt hvad der til hører af snak og sang og snolder og lige fra vi trådte ind i sommerhuset var Jakob klar og så var tonen sat. Vi har haft jordens bedste og mest afslappede ferie med strandture...shoppeture og køreture. Børnene har leget og aftenerne har budt på spil og ren hygge. Der er trapper i sommerhuset og Jakob kravlede op og ned med os i hælene. Om aftenen havde han seriøst en time hvor han bare grinede og stormede rundt og vi kunne næsten ik tro det. Normalt sover han dårligt de første dage og skal afklimatisere men det var der intet af OG han spiste som han plejer. Han blev kun rigtig vred en gang hvor vi ville leje cykler men vi kunne ikke få ham ud af bilen så vi kørte på stranden og gik lidt rundt men den dag magtede han ikke det store og ville kun køre bil så han smed sig ned på stranden og Emma og jeg måtte bære ham sammen mens Jesper hentede bilen og han hev os i håret. Ikke skidesjovt men fremfor at blive kede af det kom Emma og jeg til at se på hinanden og grine og det gjorde det hele lidt mindre tungt!

Emma og jeg havde en shoppedag alene hvor vi gik på cafe og gav os god tid i butikkerne. Hun var i svømmehal hver dag for det elsker hun og selvfølgelig skal hun det det er hendes ting når vi er på Rømø og så skiftens vi til at gå med. Så denne her ferie har været fantastisk og giver mig troen på det hele vender...men vores liv er drilsk for mine svigerforældre kom over idag for at overtage sommerhuset nogle dage men den ekstra postyr gjorde Jakob ked af det og urolig...og han har været småpyler siden vi kom hjem. Efter hans bad blev han pludselig ked af det og rev mig i håret og nikkede mig så mange skaller at jeg blev helt ør...jeg var overhovedet ikke forberedt og plejer at afværge...han er også blevet bedre til at falde ned hurtigere og ikke nikke så mange skaller men om det er efterreaktioner aner jeg ikke. Det vender ligesom på hovedet denne gang han plejer at blive super glad når vi så er hjemme...men jeg måtte putte ham og ligger så her i sengen med knoldepine og småtuder fordi jeg igen bliver dunket i hovedet med at intet her hos os er nemt!!!! Jeg var så fyldt med lykke og glæde de sidste dage og tænkte nu kører det bare...men der er altid noget der ikke kører som smurt. Et øjeblik som bringer en tilbage til realiteterne. Jakob er ikke altid bare glad...der skal så lidt til nogle gange. Og så vælter det igen læsset. Men de sidste 6 dage kan ingen tage fra os. Det var godt!!! At han reagerer nu det er som det er. Imorgen er en ny dag...forhåbentligt uden skaller...han gør det i frustration. Jeg ville bare ønske det ikke gjorde så ondt...ikke kun fysisk men også psykisk. Jeg er simpelthen nødtil at få det aflært...få han distraheret...for det er ikke rart og lige nu skygger det for den hyggelige ferie må jeg indrømme fordi det bliver afslutningen på en eller anden måde og det skal ikke være sådan! Jeg vil være glad og overskudsagtig....det vil jeg.

Imorgen må gerne komme hurtigt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar