søndag den 1. december 2013

Til julebal

I går var vi i København for at se Far til fire forestillingen i Tivolis koncertsal. Min mor og far, Emma og min mand...Det var min mor, der havde inviteret Emma og mig, mens min mand og min far tog med for hyggens skyld.

Farmor passede Jakob hjemme for selvom han uden tvivl ville synes alle lysene i Tivoli er spændende, så ville han ikke bryde sig om alle de mennesker, der følger med. Så istedet har mine forældre inviteret Jakob og jeg med en tur i ZOO en hverdag, hvor der ikke er så mange mennesker. Og så på MacD selvfølgelig, Jakobs absolutte gourmetrestaurant :) og der fik han også mad fra i går...

Det er bedre sådan.

Emma synes Far til fire var megasjov og jeg kunne se det glædede min mor blot at betragte hvordan Emma levede sig ind i det og sad og smilede i mørket og klappede energisk, hun fulgte med og grinede og da det hele sluttede, sagde hun: Dét var en god forestilling!!!

 Vi gik rundt i Tivoli bagefter og Emma og mormor kunne hurtigt blive enige om at søge over mod tombolaerne :) Emma er ikke interesseret i at prøve noget, hun vil hellere spille :) og spise :)

Men hen på eftermiddagen var Tivoli propfuld og det var nærmest umuligt at komme frem eller tilbage og det er der ingen af os der bryder os om, så vi fik lige købt en gave til Jakob...et par super fine uldfutter som han fik af mor og far fordi han ikke var med...

Mor havde også sørget for at farmor heller ikke skulle mangle noget, hun havde smurt sandwich til farmor og købt pølsebrød til Jakob, og der var slik til dem begge to. "Din mor tænker på alle" sagde min svigermor. Og det er rigtigt, det gør hun....

Far og min mand mødte os udenfor Tivoli, vi fandt en lille plet midt i menneskemyldret og satte os på gelænderet foran hard Rock så ventede vi på de to andre, og så gik vi hen til det spisested min far havde fundet på nettet...Dalamans på Frederiskberg, bestemt et besøg værd, en Tyrkisk reataurant med megasødt personale og rigtig fin mad...

På vej hjem i bilen faldt Emma i søvn og vi andre var også godt møre, men sikke en hyggelig tur!

Da vi kom hjem stod lille Jakob sammen med farmor i bryggerset og ventede på os...

Og først fik han et kæmpekram af Emma inden hun stormede ind til Pelle kanin :) og så fik jeg ham. Jeg er ikke god til at være væk fra mine børn, selv efter en dag savner jeg dem...

Men jeg ved Jakob har haft det godt, for farmor er god til ham.

Gudskelov, og så bliver det da trods alt nemmere at gøre det, for det er godt for os allesammen og ikke mindst Emma med lidt alenetid...

Men igen, ingen her bliver snydt...Det synes jeg virkelig ikke...Det kan godt gøre lidt ondt at Jakob ikke kan komme med, men sådan er det bare, det betyder ikke at han bliver snydt. Det kan man godt føle nogen gange...Det ville ikke være sjovt for ham med alle de skift...hvis man skal på tur...med ham, så er det bedst at tænke sig om og gøre noget, som man ved han kan lide...og når man skal noget, som man ved han ikke vil bryde sig om, så kan man gøre det alene.

Men han skal ikke snydes, så han kommer jo på en anden tur, en anden dag...

Og næste år har vi talt om at tage en tur i den gamle by, det er knap så kaotisk og knap så stort som KBH jo men helt fantastisk i julemdr. så der kan Jakob med sikkerhed komme med, og så behøver det ikke være et heldagsprojekt lige fra morgenstunden til aftentid, det kan jo godt bare være en eftermiddag man tager derhen og går rundt og hygger sig, får lidt æbleskiver og varm kakao :)

Det lyder da også vanvittigt hyggeligt, og så med Jakob i trækvognen...jeg kan lige se ham spærre øjnene op og nyde alle julelysene :) Det må vi gøre næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar