søndag den 9. august 2015

En god nats søvn

Jakob sov igennem! Han er først vågnet nu kl. 8 så han sov fra 19:15-08...rigtig dejligt og nu ligger han og putter under sin dyne ved siden af mig.
Jeg kom til at tænke på en snak jeg havde med min far før ferien. Hans slogs lidt med at holde modet oppe pga mange sygehusbesøg og anden modgang. Og jeg fortalte ham at jeg holder modet oppe ved at nyde de små ting. Næres af bittesmå ting i livet. Jeg forventer ikke kæmpe ting...paradisferier og gourmet osv. Jeg kan sidde i haven og nyde solen 10 min. Spise en is...lytte til Jakob der plasker i karret der står i udestuen. Betragte Emma der maler sten på græsplænen...små gode ting. Jeg skelner...jeg tager ikke længere andres problemer ind for jeg har lært jeg ikke har plads. Og jeg forsøger ikke at bekymre mig før der er en grund. Og jeg forventer ikke noget...
Men nu ved jeg hvorfor mit humør er dalet...jeg kom til at forvente noget!
Jeg var 100% sikker på jeg havde sommeren under kontrol. Jeg var sikker på jeg havde udtænkt det rigtige for os. Emma og Jesper der fløj ned til 5 stjernet luksus og fik en super ferie og sådan blev det...og så ville de komme hjem og vi kunne tilpasse os Jakobs behov og tage endagsture f eks til Legoland. Overnatte en enkelt nat på hotel på min mands fødselsdag...tage på stranden...osv. med pauser indimellem. Dage med pauser...men det skete ikke fordi Jakob stadig var sart og pludselig ikke kan køre bil...det har afskåret os fra alt faktisk. Den sidste flugtvej til frihed. Til at gøre anderledes ting end blot gå en tur foran huset eller på boldbanen. Det har knust mit hjerte at det ikke lykkeds. Vi har brug for succesoplevelser som familie...for at lade op. Se ting KAN lykkeds. Og det har nok knækket mig lidt mentalt at vi ikke har fået det og det har også knækket min mand for han kæmper også for tiden. Vi passer på Emma og overfor hende gør vi et stort nr ud af de små ting. At vi nu kan komme på legepladsen igen, nå over på boldbanen og lege...ekstra frihed med godter og mad og hun virker oprigtig tilfreds. Måske også fordi de havde den dejlige ferie...
Men de små ting, de små sejre såsom at vi var på skolens legeplads og hygge...det er jo fantastisk! Og vi var alle helt høje bagefter! Af glæde...så igen. VÆK MED FORVENTNINGER OG TRO. HER FINDES IKKE FORVENTNINGER OG MAN SKAL IKKE TRO...MAN SKAL AFVENTE. Det må jeg altså huske...så skal det hele nok gå!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar