tirsdag den 3. juli 2012

Så husker jeg hvorfor...

Det er sådan en dag som idag, der gør at jeg ved, hvor sart du er lille søde Jakob...

Vi skulle på shoppetur idag, du og jeg. Emma og farmor...Fordi jeg skulle have købt gaver til din fætter, og en barnedåb vi skal til...Det starter fint med, at du sidder i klapvognen, men vi knap færdig med at finde den første gave, før du bliver bange, fordi der er et barn, der græder...Og det sker igen. Og på et tidspunkt er der en skraldespand, der vælter...Du bliver så ked af det. Du vil hverken spise eller drikke...

Det er sidste gang. Sidste gang du skal med sådan et sted hen, hvor der er så mange mennesker, for det går ikke. Jeg ved godt vi skal udfordre dig, og rykke dine grænser...Men, det gør så ondt på mig, hver gang jeg kan se, at vi har forsøgt at rykke dem for langt! Jeg tænkte det ville blive en god og hyggelig dag, at vi BARE lige kunne køre ud, og få købt de gaver. Men når man har en dreng, der er så sart, så er det ikke BARE lige noget man gør...Så hvor er jeg glad for at farmor tilbød at tage med. For så kunne vi hjælpes ad, den ene kunne bære dig, trøste dig, mens den anden kørte klapvognen. Og lille Emma holdte Jakobs hånd, og sagde: "Mor hvor meget koster en lille legetøjsbil, for så vil jeg gerne give Jakob sådan en, for mine egne penge!" For Emma synes det er så synd, når Jakob bliver ked af det, hun er bare så fantastisk omsorgsfuld.

Hvor var jeg glad for farmor var med, og hvor blev vi hurtige enige om, at vi måtte ud...Ud fra det indelukkede center, ud hvor der er plads og rum. Så vi købte sandwiches og sodavand, og drønede videre og væk fra alle menneskerne og larmen. En tur til Skovsøen med mad og hygge, stilhed og natur, er meget mere dig, vi fandt en lille pelt, hvor vi kunne være helt os selv. Så sad du der, og kiggede på vandet og fuglene, og nød din mad, og Emma fodrede fuglene med brød, og lå på din dyne, og solede sig...

Så heldigvis endte det godt! Det blev en dejlig dag...Trods alt. Og så sluttede vi af med vandkamp i haven...Emma og jeg løb rundt med hver vores vandpistol, og du sad og hvinede af fryd, når en lille stråle vand også ramte dig :)

Note to self: Ikke mere shopping til den herre det næste lange stykke tid! Den udfordring må vi vente med...Og er det i virkeligheden ikke en udfordring, de fleste af hankøn ikke ønsker at få?? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar