tirsdag den 12. februar 2013

Jeg melder pas

Okay...Dårlig morgen...IGEN.

Emma har lige fået nye bukser, to ens par, hun prøvede dem på inden mærkerne blev klippet af og hun har haft dem på i skole en gang. I dag skal hun have dem på igen...Hun ligger og vridder og skriger på sengen, piller ved bukserne og ruller sig frem og tilbage i hysteri...Okay...Jeg forsøger at finde ud af hvad der er galt, men hun svarer ikke, hun skaber sig bare...Okay.

Til sidst hiver jeg bare bukserne af hende og så må jeg ind og finde nogle andre...Det kan være fordi de sidder lidt til ( det gør jeans efter vask... ) det kan være mærket i underbukserne, der sidder og irriterer...jeg aner det ikke. Men jeg ved bare én ting, det er at vi ikke har tid til at bruge 10 minutter på en hysterisk tøjkrise om morgenen...igen igen.

Det var det samme med de jeans hun fik af farfar og farmor i julegave, lige pludselig er der noget, der er træls og så flipper hun.

Så her til morgen blev vi uvenner, jeg er rigtig træt af at man køber ting som hun først siger passer og er fede, for så lige pludselig at blive hys pga en eller anden lille ting. Hun kan prøve 10 par underbukser på, før hun finder dem hun vil have på på en given dag.

Så jeg skrev til min mand, at nu må han tage over, jeg gider ikke at der er dårlig stemning pga tøj om morgenen, jeg forstår ikke den måde hun reagerer på, men det gør han for han har det ligesådan, hvis han har et par underbukser, der driller eller sidder forkert, så ryger de ud. Det samme med jeans...Jeg kan efterhånden ikke tælle hvor mange T shirts jeg har købt til ham, som er blevet sendt retur fordi han synes der var et eller andet med pasformen, hullet til hovedet var lidt for bredt eller han ville kunne forudse efter en vask, at den ville blive for kort osv. osv. så nu er det slut, nu må de købe tøj sammen!...Tænk at man kan arve tøjhysteri :)

Okay, jamen jeg indrømmer mine shortcomings og melder pas! Jeg KAN vitterligt ikke forstå det, så istedet for at få en diskussion ud af det med Emma, så er det hermed besluttet at far og datter finder tøj frem om aftenen, dagen før.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar