torsdag den 28. februar 2013

Ørerne igen igen

Jakob har mellemørsbetændelse igen igen. Han har haft feber siden mandag og har ikke ville sove medmindre han sad op og så var det kun 15-20 min af gangen, vi kender efterhånden symptomerne, så igår kom farmor på besøg, hun spiste med og min mand kørte med hende hjem, så vi kunne låne deres den ene bil. Så jeg kunne komme til lægen med Jakob idag...

Vi har ikke fået meget søvn de sidste par dage og i forgårs nat græd han så meget at Emma vågnede og så stod hun op og kom ind til os, med det samme han så hende rakte han ud efter hende...Hun synes det er frygteligt synd for sin lillebror, og i løbet af dagen ligger han skiftevis i hendes seng og hans egen. "I må rode så meget I vil mens Jakob er syg, så må I alt herinde, jeg har jo TV mor og det kan han godt lide at se...men når han så er rask, så skal I altså rydde op".

Jeg kan ikke lade være med at smile, hvor er hun bare sød. Når Jakob bliver mere frisk, så får jeg gjort det spotless derinde og så vil jeg købe en kæmpe buket friske blomster til hende, der står i vindueskarmen, når hun kommer fra skole med et lille kort fra Jakob :)

Her til morgen kunne min mand ikke tage fri, de sidste 3 dage har han afspadseret en time om morgenen, så Jakob ikke skulle ligge alene, mens jeg fulgte Emma over til skolen. Normalt sover han jo og så har jeg babyalarmen sat til, mens jeg går ud på stien for at vinke farvel...

Men her til morgen var han halvvågen, han lå og sumpede og hørte musik på hendes nintendo, den er han blevet lidt forelsket i, jeg tror det er fordi han ikke behøver forholde sig til noget. Ipaden skal hele tiden aktiveres...Men så kan Emma heldigvis låne den...noget for noget :)

Emma havde dårlig samvittighed imorges fordi Jakob skulle ligge selv et øjeblik, men jeg gik med ud på stien med alarmen i hånden og stod og vinkede, da jeg kom tilbage var han faldet i søvn, det tog ikke mere end et par minutter, men jeg synes det er så sødt hun tænker altid på Jakob, altid...Og jeg elsker hende for det...det er ikke noget vi har bedt hende om, hun gør det af kærlighed. Det må være ægte kærlighed, når man magter at tilsidesætte sine egne behov for et andet menneske...Og netop derfor er det så vigtigt at VI husker hendes behov, for hende...Når nu hun ikke selv gør det...Det er sådan nogle mennesker, der fortjener verden, alt det gode...sådan nogen som Emma. Uselviske og omsorgsfulde, retfærdige og bare helt igennem gode !! Jeg håber virkelig hun har det fra os, at det er noget hun kan se i os, for det er sådan jeg ønsker at være..Som menneske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar