mandag den 25. februar 2013

Som lyn fra en klar himmel


Dagen startede okay, Jakob sov fint i sin nye seng, han hostede lidt inden han faldt i søvn, og vågnede en enkelt gang i nat pga hosten. Han vågnede i okay tid i morges og var glad da Ergo var her. Vi fik opdateret hans kommunikationspas, og Jakob sad sødt i sofaen med sin Ipad...

Men da vi skulle hente Emma sad han og hang i trækvognen og virkede træt.

Da vi kom hjem ville han bare ligge inde på sit værelse og høre musik og putte under dynen, og så kom der lidt feber og hoste og snot...Øv øv. Han sov en lille lur og vågnede op fuldstændig ulykkelig med snot og hoste i lange baner. Småvarm og pjevset...

Det er så synd for ham, jeg hader når han er syg, så virker han endnu mere sårbar og mit moderinstinkt er på sit højeste...Det samme er Emmas :) Hun render og pendler fra sit værelse til Jakobs :) Hold kæft mand hun bliver en god mor en gang...

Hvorfor kommer børns influenza altid ud af det blå? Fra den ene dag til den anden BANG, som lyn fra en klar himmel, så kan de være skidt mads. Ofte har Jakob haft tedens til at vise tegn laaaang tid før med faldende appetit og uoplagthed, ekstra sensitivitet...Men man hører det så tit, fra den ene dag til den anden kan børnene få feber osv. det har vi da også oplevet med Jakob før, men nu hvor han er blevet større virker det mere voldsomt, kraftigere...Og så reagerer han volsommere og kraftigere.

Nu putter han lidt igen, den lille hule min mand har lavet med det store grønne blad hen over sengen med en stjernelyskæde på, den er helt perfekt. Jakob putter sig og ligger roligt og betragter lysene, han finder allerede ro dér...

Og jeg er faktisk stolt af min mand, tænk at der ikke skal mere til, før jeg elsker ham lidt mere :)

På torsdag skal vi til møde i Specialrådgivningen, viseborgmesteren skal høre oplæg fra de forsk. instanser i Specialrådgivningen...Og så har de bedt min mand og jeg lave et lille oplæg, der kan belyse forældrenes syn på Specialrådgivningen, den betydning de har haft for os, og jeg glæder mig til at få lov til at udtrykke det for en forsamling og jeg ved hvad jeg vil sige.

Specialrådgivningen er det støttehjul, der har reddet os som familie, de har gjort os køreklar til den nye rute vi kom ud på, de har hjulpet os til at finde fodfæste og vej i et terræn, der er ukendt!

De har gjort det menneskligt. De har taget vores hånd og hjulpet os på en måde læger og politikkere osv. IKKE kan. De er nærværende og ægte. Hvis de ikke havde handlet hurtigt og læst vores behov da de mødte os, så ved jeg ikke om min mand og jeg havde klaret presset, klaret det som par. De sørgede for jeg fik tabt arbejdsfortjeneste, så man ikke skulle bekymre sig om jobsituation og økonomi, de sørgede for psykologhjælp...

Jeg blev fyret da min chef fandt ud jeg var gravid, jeg troede jeg var en artig medarbejder da jeg fortalte det allerede 6 uger henne i graviditeten! Min chef sad og lykønskede mig og sagde at det havde de sandelig ventet på! 3 dage efter fik jeg et brev med posten, en fyreseddel! Som lyn fra en klar himmel. Og da jeg mødte op på arbejde, sad der allerede en anden pige på min plads! Min chef talte ikke til mig i 3 dage...de havde ikke regnet med jeg ville møde op mere...Jeg ble frosset ud og sad og græd på toilettet og frygtede at mit barn led i maven, jeg havde et ad h...til. De genansatte mig, for man må jo ikke fyre en gravid, men jeg var knækket og sygehuset sygemeldte mig. Pga min sukkersyge var jeg til tjek hver uge og under en af disse møder brød jeg sammen og den søde læge sagde at det sted skulle jeg aldrig hen mere, hun sygemeldte mig på stedet. Derfor havde jeg intet job at vende tilbage til da Jakob kom til verden, det vidste jeg, men det var fint, sådan et sted skal man aldrig spilde sit liv...og det lærte mig en ting! Et job er et job, de værdsætter dig kun til en vis grænse...

Da vi fandt ud af Jakob var handicappet, var han omkring 7 mdr. da det gik op for én, at der var noget galt. Som lyn fra en klar himmel, vi havde virkelig IKKE troet det var noget, da vikaren hos lægen sagde hun synes han var langsom fordi han ikke kunne rulle som 6 mdr. at han bare lå der, vi troede det var at overreagere, alle børn udvikler sig forskelligt...Men det var jo som bekendt mere end det...

Efter barslen sluttede trådte Specialrådgivningen til...Hanne, jeg vil aldrig glemme Hanne. En total dedikeret ildsjæl, ikke en robot eller en maskine eller paragrafslave. Et ægte menneske, der ville hjælpe os, hun fik fik arrangeret tabt arbejdsfortjeneste...Min redning, så kom der ro på det ene område i vores liv, ro til at finde os til rette i det her nye og skræmmende univers, der trak os rundt i manegen i vores følelsers vold.

Som lyn fra en klar himmel...Af alt det ovenstående er influenza dog i little league regi, så det klarer vi i stiv arm Jakob og jeg. Jeg vil pusle ham til han er frisk igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar