søndag den 2. juni 2013

Helt tryg

Igår var vi ovre hos mine forældre, Jakob plejer altid at starte på mormors værelse, i sengen med noget musik...Men igår kunne han gå liiige ind og bare være der!

Han gik rundt i stuen og klappede og var fjollet...Han gik fra rum til rum og på et tidspunkt så vi han gå rundt efter Emma :)

Helt fantastisk dejligt...også for mine forældre, som var meget meget stolte :)

Vi fik lækker mad og Jakob sad med ved bordet og spiste uden problemer...

Efter maden gik Emma og mormor på markedet, der var tombolaer ( noget min mor ikke kan stå for ) og slush ice, hoppeborg osv. altså en lille byfest...

Vi havde en rigtig hyggelig dag, og på en måde bliver den endnu mere hyggelig, når Jakob også hygger sig...

Sådan er det bare.

Efter kaffen kørte min mor og jeg i Kvickley, jeg elsker at gå rundt og kigge, og det gør mor også og af en eller anden grund, så kan jeg godt lide Kvickleys sko! Jeg fandt nogle søde sommer wedges med blomsterprint, jeg er ligeglad med at de kommer fra Kvickley, de var super fine! og der var de sødeste pink net slip ins til Emma, sådan et par fik hun selvfølgelig og Jakob fik en fin grøn havebørnestol :) den indviede han med det samme da vi kom hjem.

Vi besluttede os for at køre inden aftensmaden, for da begyndte Jakob at pylre og hellere stoppe, mens det stadig er hyggeligt. Emma begyndte også at spørge hvornår vi skule hjem, sådan er de faktisk begge to, lige pludselig, så vil de hjem...og det er egentlig fint nok. Jakob får nok og Emma, hun vil bare gerne hjem og slappe af foran TVet i vores eget hus.

De er nogle små tryghedsnarkomaner, begge to...I fredags legede hun hos en veninde fra skolen, men moren ringede og spurgte om de måtte cykle hjem til os igen for Emma var ked af det og ville hjem til sin mor, men de var ikke helt færdige med at lege...:)

Så det gjorde de, cyklede hjem til os, og pigen spiste med og så Disney hos os, men Emma er ikke god til sådan noget, der trækker ud...lige pludselig så vil hun gerne bare være sig selv, sådan er hun åbenart bare indrettet...Det var egentlig mig, der havde sagt ja til pigen måtte spise her osv. set i bakspejlet burde jeg have vidst det var en dårlig ide...Emma vil gerne lege, men ikke så lang tid af gangen...og det bør man vel egentlig ikke forcere??

Jeg var meget social som lille, jeg var stort set sammen med min bedste ven Peter både dag og nat...og jeg havde tit kammerater med hjemme. Min søster er 10 år ældre end jeg, så måske udfyldte jeg et tomrum på den måde, hun flyttede jo hjemmefra da jeg var 8...Måske tænkte jeg bare at Emma ville synes det var hyggeligt, fordi jeg selv syntes det var hyggeligt dengang...

Måske er jeg også bange for hun har tendens til at isolere sig lidt, fordi hun elsker at være hjemme, hun elsker når VI bare er sammen som familie eller når vi har venner på besøg som har børnene med...Måske er hun bare ikke nået dertil endnu, hvor hun vil sove sammen med en veninde eller lege en hel dag. Et par timer efter skole et par gange om ugen, så er hun mæt...Det bliver man nødt til at respektere...jeg tror egentlig ikke der kommer noget godt ud af at presse på...heller ikke selvom intentionerne er gode :)

Det gælder jo om at man skal være helt tryg ved det man vælger og det man gør. Og det er jeg faktisk ikke, når jeg "tvinger" hende til at lege en hel dag, for jeg ved måske godt, at det ikke helt er hende...men nok mere mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar