torsdag den 22. august 2013

Et kæmpe smil

Jeg er træt..fordi Jakob vågnede halv 5...men jeg er så glad at det er ligegyldigt, jeg kan slet ikke lade være med at smile...

Talepædagogen har været her idag...Jakob sov, så vi kiggede på nye apps og jeg fik styr på Book Creator som har drillet lidt...Vi har lavet masser fine små bøger til Jakob, og det er super smart at man kan sætte billeder ind, skrive tekst og indsætte en lydfil som han kan aktivere...så der er en bog fra ferien til Mosel, en bog med alle hans yndlignsting, billeder af os osv. og så siger Emma f eks: "Emma" når der er et billede af hende...Osv. osv. men det var irriterende at man skulle trykke to gange på højtaleren for at aktivere den og blot ved at røre den kom til at flytte den...Hun viste mig at man kan lægge bøgerne i appen "ibooks" og så bliver de låst, perfekt!

Jeg fortalte at Jakob er begyndt at efterligne os, ting vi gør osv. og det er derfor jeg ikke kan stoppe med at smile...Hun fortalte at det ER mere end fantastisk for det er første skridt på vejen...Det næste er lyde. Så vi skal også efterligne ham, give ham svar og genlyd...Klappe hvis han klapper osv. det næste er lyd, når han begynder på det, for så ved man han har potentiale for at komme til at tale!!!!

Og nu har han taget det første STORE skridt.

På vej mod noget rigtig rigtig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar