søndag den 25. august 2013

Ingen sag med en tur i IKEA

Igår var vi i IKEA, jeg havde egentlig regnet med det bare var Emma og mig, der skulle afsted, men min mand ville egentlig også gerne med, så vi pakkede trækvognen og Ipaden og kørte ud for at mødes med farmor, som gerne ville med på en lille shoppingtur.

Jeg havde egentlig mine tvivl, for normalt er IKEA ikke lige et sted for Jakob, der er altid mange mennesker...Men det gik simpelthen så godt, og allerede i elevatoren fik vi nogle beundrende blikke fra en anden børnefamilie, da de så den rullende lænestol med home entertainment" :) Min mand gik op ad rulletrappen med Jakob for han er ikke så glad for elevatorer.

Vi gik rundt og kiggede og pjattede, vi gav os god tid, Emma legede gemme med farmor og de fik prøvet ALLE sengene i IKEA :) alt imens Jakob sad i trækvognen og hørte musik og klappede og pludrede...Hold op hvor får man meget opmærksomhed når man kommer rullende med den trækvogn, folk er ikke vant til at se den foranstaltning, men det er jo en løsning vi har udtænkt af nød kan man sige, vi har været tvunget til at tænke ekstra praktisk og i andre baner end almindelig brug...Der er god plads i den vogn, og han har plads til puder og legetøj :)

Vi spiste og kiggede videre og det lykkes Jakob både at spise pasta med kødsauce, 8 frikadeller, en is og en halv donut :) det til trods for at han har haft bøvl med maven de sidste mange dge og ikke har haft den store appetit fordi han snart skal af med noget. Han ømmer sig og jeg må igen øge dosen af movicol og lactulose og putte olie op bagtil...Jeg håber virkelig han vokser sig fra det mavebøvl...

Vi var i IKEA over 4 timer, vi slappede af, hyggede os og fik gjort de indkøb vi skulle, jeg havde fået et gavekort af mine svigerforældre i fødsesldagsgave og jeg er ikke "bedre" end børnene, for det har brændt i min pung de sidste par uger...Jeg elsker at pynte og lave om, ingen tvivl hvor Emma har det fra :) Idag gik hun igang med udestuen, den skulle have makeover...og selvom jeg af og til synes det er træls der lige pludselig skal mobiliseres alt muligt, så kan jeg jo godt se hvor hun har det fra :) Nogle gange lukker hun døren til sit værelse og så hygger hun sig med at flytte om...

Hun var lidt skidt mads igår, men ville i IKEA, da vi så kom hjem lagde hun sig i seng og så TV, mens jeg summede rundt i soveværelset og fik pyntet med nye lamper, bord osv. Så nu er der rigtig fint, lidt for pink til min mand tror jeg, men han nøjes med at mumle lidt i skægstubbene :)

Så en fantastisk dag igår, der er ingen tvivl om at vi sætter pris på en succesfuld dag på en anden måde end andre, fordi det ikke altid er givet at det ER en succes...

Og idag...Idag er jeg sløj...selvom jeg den sidste uge har hældt flere grønne smoothies indenbords, men sådan er det så bare...Som min mand sagde, så betyder det jo ikke at man aldrig bliver syg...MEN det havde jeg nok lidt håbet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar