søndag den 11. august 2013

GULD weekend

Kender I det, der er bare nogen dage, der ER bedre end andre :)

I går aftes da Emma var faldet i søvn og Jakob lå og nulrede i sin seng, sad vi i stuen og så det sidste af "Blood diamond"...så sagde min mand: Det har været verden bedste dag idag...

Og det var rigtigt. Ikke fordi vi havde lavet det helt store, men der sker alligevel ret store ting her hos os for tiden...Jakob, der er sket noget med Jakob her hen over sommeren.

Da han vågnede var han i et herligt humør og efter en super hyggelig gåtur med Jakob i joggeren og en tur på legepladsen, så tog vi ud for at handle ind...vores foretrukne sted er Rema 1000, der er altid gode tilbud og de har de fleste varer og mærker. Og Jakob sad slet ikke i vognen, nej han gik selv rundt og kiggede og rørte ved alting, han klappede og pludrede og tussede rundt sammen med Emma og min mand mens jeg fik fyldt vognen, og på et tidspunkt må de løbe efter ham, for da går han ud af butikken! Han er blevet meget mere nysgerrig...og går gerne på opdagelse.

Da vi kom hjem tog vi et bad, Emma og Jakob og jeg...og mens de sidder i karret kigger han på hende og lige pludselig vil han kramme hende...sådan noget gør han aldrig og hun ser helt forlegen ud...hun har jo været på ferie hos mormor og bedstefar i 5 dage og jeg er sikker på det er Jakobs måde at fortælle hende på, hvor meget han rent faktisk har savnet hende...

Da vi griller om aftenen sidder han og smiler til hende, han forsøger hele tiden at fange hendes blik, og det er simpelthen så hyggeligt, han er nemlig begyndt at sidde med ved bordet og virkelig nyde det! Vi griner og snakker...

Idag har vi været på udflugt sammen med farmor og farfar, vi tog til Frederecia og fik en lækker brunch, der var kun et par andre gæster i cafeen og det passer jo rigtig fint...Vi kunne tage trækvognen med ind og den stod ved siden af det lange bord og Jakobs ipad kunne stå på sofaen så han kunne nå hen og vælge sig ind og ud af sange, og så sad han ellers der og så musikvideoer og spiste masser skramleæg og pølser og brød med brie på...Han elsker brie, det er lidt sjovt...

Og jeg kunne sidde ganske roligt og spise min mad og give ham bidder og da han havde spist, så gik han rundt i cafeen sammen med Emma...Wauw...det kunne vi ikke have gjort for bare 2 mdr siden...Der er sket noget med ham, noget godt...Noget rigtig godt, han er blevet mere modig, mere nysgerrig...

Da vi kom hjem ville han ud i haven og hen over hegnet ud i forhaven, så går han rundt og kigger. Han gik ud på fortovet ude foran og så tilbage i vænget hen til naboen og genboen og kigge...sådan noget har han aldrig gjort før! Det er virkelig store store fremskridt.

Det er så godt...For Jakob og for os. Jeg føler mig så lykkelig...når jeg går der med ham i hånden, rundt i vænget, rundt i haven, for jeg kan se han nyder det, jeg kan se han gerne vil det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar