mandag den 26. august 2013

Kunstpause

Den sidste uges tid har vi oplevet at Jakob lige pludselig bliver mega ked af det, når han spiser, vi har simpelthen ikke kunnet hitte ud af hvorfor han blev så ked af det...for det er ret voldsomt og kommer ud af det blå...Han har svært ved at komme tilbage, han river i håret, skriger og sparker...Der er ingen tvivl om at hans reaktioner er blevet voldsommere, men hvad skal han ellers gøre hvis, der er noget som frustrerer ham? Samtidig er man jo nødt til at gøre opmærksom på at sådan gør man ikke, hvis der er noget man ikke lige bryder sig om...

Men det er vores opgave at reagere på de signaler han sender, så han ikke kommer ud i en situation, hvor han er nødt til at flippe sådan ud...

Og nu ved jeg hvad det er...Han har brug for en pause i måltidet, så så snart han vender hovedet væk skal man stoppe med at give ham mad...Hvis man presser ham og prøver igen og igen, så kommer den voldsomme reaktion. Det har taget en uge for ost "fatte" det, for det er noget nyt, han plejer ikke at have brug for en pause, men egentlig er det jo super fint med en kusntpause, så man lige kan fordøje måltidet og alle ved jo at Jakob ikke bryder sig om stress, så det giver god mening med en lille pause, det rolige tempo...

Jeg er blevet sløj, jeg hader det...At være snottet og mat og træt...Jakob faldt i søvn kl. 20 igår og vi krydsede fingre for han sov igennem, jeg hvde brug for en god nats søvn, men han vågnede kvart i 23 og lagde sig først
 kl 03...Jeg fik givet ham mad, og en tør ble og så lå han og så ipad, så heldigvis havde han ikke behov for at komme op som sådan, og pludselig faldt han hen igen. Heldigvis sker det ikke længere ret tit at vi har de her sene aftener/ nætter...for det er jeg dælme ikke god til mere...:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar