fredag den 3. maj 2013

En dejlig dag...

Idag har været en super dag! Kender I ikke det?...Nogle dage ER bare bedre end andre :)

Emma havde sine fødselsdagsinvitationer med i skole idag, som hun skulle dele ud. Hun skulle have ekstra fint tøj på idag, og hun nærmest småløb over på skolen imorges så mig og stakkels Albert næsten ikke kunne følge med.

Min mand havde fri fra arbejde idag og vi nød en stille morgen, hvor vi småsnakkede og spiste morgenmad sammen...indtil vi kunne høre Jakob rumstere, han sad oppe i vindueskarmen med sovehår og store vågne øjne. Han er begyndt at kravle op i vinduet, sengen står lige ud for vinduet så han kan nemt kravle derop. Lidt vovet, men ligemeget hvor mange gange man tager ham ned, så kan man ikke helt gardere sig, ej heller med fyld i vinduet, for det skubber han bare til side :) Hvis han skulle falde ned, falder han i det mindste blødt :) men jeg bliver altid advaret, for han har en Birdie hængende i vinduet og den kan jeg høre, hvis han kravler derop...

Emma kom hjem fra skole, hendes far hentede hende og de havde en pige fra klassen med hendes storebror havde glemt han skulle følge hende hjem og hun turde ikke selv køre hjem, så hun havde spurgt Emma om hendes far ville følge hende hjem, så de tog deres cykler og fulgte hende hjem. "Du har gjort en god gerning, det vil jeg fortælle på mandag" sagde pigen til Emma...:) Det blev Emma stolt af...De har sådan noget med, at de kan ligge sedler i en kasse og fortælle hvis der er en, der har gjort en god gerning og så bliver det læst op til samling om eftermiddagen :) super fin ide.

Hun havde fået delt sine invitationer ud, men en af pigerne havde sagt det var barnligt at der var Hello Kitty på...så var Emma blevet ked af det, men vi spurgte hende om der ikke var nogen, der havde sagt noget sødt og det var der selvføgelig og hun er nødt til at lære det er det man skal fokusere på. Og så mindede jeg hende om at jeg må være barnlig så...for jeg har trusser med Hello Kitty på :) Og så vidt jeg ved er der vist en hel nation fuld af japanske kvinder i alle aldre, der dyrker Hello Kitty, så hun er ikke alene :)

Der var børnebazar idag i indskolingen, et arrangement for 0-3 kl. hvor børnene kan lave boder med legetøj de sælger, der er aktiviteter, pølsevogn, kagebod og slush ice osv. Jakob faldt i søvn i sansegyngen, så Emma og mig gik derover mens min mand blundede i haven sammen med Jakob...

Det har været det skønneste vejr idag, vi har grillet og spiste i den åbne udestue, pyntede bordet med dug og blomster...og Emma legede med Jakob på trampolinen mens vi lavede mad. Vi fandt en hel sæk plastikbolde i alle farver til Jakob, der er nok 100...de er blevet hældt ud på trampolinen og dem legede de med...hun kørte ham rundt i klapvognen og de plukkede blomster som Jakob holdt i hånden, en opgave han fik betroet af Emma...på et tidspunkt kigger jeg ud i haven, så står de foran syrenbusken begge to og hun rækker ham en gren...det ser så sødt ud. han rækker op efter hende, og hun tager ham kærligt op.

Da vi sidder ved bordet og virkelig hygger os, rejser Emma sig op..."Vi har altså en dejlig familie" siger hun alvorligt.

Det synes jeg bestemt også. :)

Jakob spiste selv sit pølsebrød, min mand gav ham det og han sad med det i hånden og tog pænt store bidder, det så så sødt ud. Det kan han nu...

Imorgen kommer mormor og bedste. Emma og jeg skal ind og se Otto er et næsehorn med mormor og Jakob skal være hjemme sammen med hans far og bedstefar, de kan jo være i haven, hvis det bliver lige så skønt som idag...Om aftenen skal vi på en fin restaurant, mormor og bedstefar har inviteret...farmor kommer og passer Jakob og han skal selvfølgelig have MacD. Planen var egentlig at han skulle med, det holdt jeg hårdnakket på...men en proppet restaurant om aftenen, hvor de laver slow-food...det er nok ikke lige Jakob...

Idag har været en god dag. Jeg er ret sikker på imorgen bliver lige så god!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar