søndag den 26. maj 2013

Pigetur

Igår var Emma og jeg på pigetur...Hvert år får børnene en sparegris med mønter fra deres onkel, et helt år går han og putter de småmønter han har i to fine børnesparegrise, ofte putter hans venner lidt i, hvis de lige har lidt småpenge osv osv. så henover et år er der ofte 500-600 i hver gris når vi når april og maj, så det er en god slat, at kunne bruge på legetøj mm.

Egentlig startede det med vi skulle i Toys R Us, Emma ville kigge på legetøj og Jakob skulle have en cykelhjelm ( Testvinder i søndagsavisens test ) for resten af hans penge...han har fået to sæt lækkert sengetøj, da jeg havde vasket det og puttet det på, puttede han sig ned i dynen, det var så sødt. Men Emma ombestemte sig, for hun ræssonerede sig frem til at hun ikke leger så meget med legetøj længere, så det ville højst sandsyneligt komme ned i en skuffe og bare lægge dér! :)

Og egentlig ville hun helst på en pigetur...så sådan blev det, far og Jakob blev hjemme og vi kørte på hyggetur. Vi startede i Rosengårdscentret, og da vi kommer indenfor svingdørene, er Build-a-bear den første butik vi støder på og Emma råber : "Bamser!" de 4 ekspedienter, der står udenfor butikken og småsludrer, smiler og Emma styrter ind. Hun elsker bamser! Hun har MANGE bamser og selvom hverken hendes far eller jeg synes det er et særlig fornuftigt køb, så siger jeg ikke noget, det er hendes fødselsdagspenge og lige netop de penge, må hun bruge uden at vi skal blande os...Hun spørger flere gange hvad den og den bamse koster og hvad hun har tilbage hvis hun køber den og et sæt tøj, hun prioriterer hele tiden, for hun vil også gerne have at der er penge, så hun kan komme i Tiger. Tiger er den absolutte favoritbutik, her kan man finde fine ting til billige penge...

Vi går rigtig rundt og snakker og kigger i forskellige butikker, hun går der med sin lille pigetaske over armen, og man kan se hun hygger sig. Jeg tror det er rigtig godt at man af og til skiller børnene ad og har dem hver for sig. Over sms får jeg billeder af lille Jakob, der sidder og leger og den fine morgenmadstallerken min mand har lavet med skramleæg og toast og ost til ham.

Efter centret kører vi i IKEA og her er det jo også muligt at gøre småindkøb til billige penge, så de 500 kr hun havde er virkelig strakt langt. :)

"Jeg vill ønske dagen ikke ville ende, det er bare så hyggeligt!" siger hun flere gange, vi spiser vores frokost på Mac og tager selvfølgelig burgere med hjem til Jakob, han elsker cheeceburgere...

Emma er opsat på at komme igang med at pynte med sine nye ting, og vi er glade og lidt oppe og køre, da vi træder ind af døren, og det er ikke altid Jakob kan have den lidt voldsomme entre, fra stilhed til brusende snak, så han bliver voldsomt ked af det og jeg må lægge mig ind til ham lidt, jeg putter med ham i sengen og får set ham rigtigt i øjnene, så man kan "lande" på en ordentlig og rolig måde, det er virkelig vigtigt med ham...Han tager min hånd og vi ligger der og kigger på hinanden...mors skønne lille dreng.

Om eftermiddagen cykler min mand en tur med ungerne, imens kan jeg få ryddet lidt op i huset, det er tiltrængt, og egentlig rart at få ro til det, så det er skønt at den ene tager sig af børnene imens den anden får ordnet noget praktisk!

Det var sådan en dejlig dag...Og min mand fortæller at han havde siddet ved bordet med Jakob, og de havde spist deres morgenmad og Jakob havde puttet hovedet ind til ham, han havde smilet til ham og sagt søde lyde...det er godt for dem med den tid alene sammen...og det er godt for mig at være sammen med Emma alene...En datter spejler sig i sin mor og en søn spejler sig i sin far, man har behov for tid sammen, ikke kun som familie, men også hver for sig. Og det er hyggeligt :)

Men men, der er bare noget helt specielt, når man hygger sig som en samlet familie, når vi laver bål og laver snobrød alle 4 eller sidder på trampolinen og spiser is allesammen...

Så lidt af hvert tak! Det gælder om at finde en balance, og mit næste ønske er, at min mand og jeg også skal spendere lidt tid sammen alene, for det kan man også have brug for :)....stilhed. Sådan er det at være en børnefamilie...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar