torsdag den 23. maj 2013

Ikke alle de skift...

Idag havde Jakob og jeg bilen, for min mand cyklede på arbejde, så det er med at benytte sig af det.

Jeg havde nogle småærinder og tænkte at det også er en form for træning at Jakob jo skal med forskellige steder hen...Men helt så let er det altså ikke.

Vi startede med at køre hen til banken, hvor jeg skulle veksle alle de småmønter fra sparegrisen, som hun havde fået af onkel i fødselsdagsgave. Jakob synes det så sjovt ud, da mønterne raslede på båndet i vekselmaskinen...

Så kørte vi hen til centret og han sad i vognen og spiste en bolle og hørte musik på min telefon, mens jeg fik sendt et brev på posthuset og hentede nye forsyninger af Movicol jr og Lactulose...Han er endelig begyndt at lave hver dag! Det er fuldstændig fantastisk :)

Så ville jeg gøre det sidste stop i Rema 1000, men da jeg forsøgte at åbne hans sele i autostolen, blev han stiv som en pind, han orker ikke alle de skift. Det er fint at man udfordrer ham, det synes jeg man skal...prøve ham af, men det nytter intet at presse ham, det lå lige på vippen til at han blev virkelig ked af det, så jeg sagde bare i en rolig tone, at vi stoppede nu, Jakob skulle ikke flere steder og vi ville køre istedet for.

Jeg kørte på Mac og hentede to cheeceburgere i Drivethrough...og så kørte vi hjem, og da ville han gerne ud af selen :) og så kom han ind på værelset, fik tøjet af så han vandrede rundt i undertøj og hyggede sig med at tumle og putte i dynerne og så fik han sine burgere og var så glad.

Bagefter læste jeg højt for ham fra den Bamse og Kylling bog han har, hvor man kan trykke på knapper der siger lyde ( f eks en pruttelyd, når Bamse slår en prut ) og selvom den er ret lang bogen, sidder han stille og lytter og griner...

Vi blæste sæbebobler, som Jakob skulle fange med hænderne og bagefter gik vi udenfor, så han kunne gynge i sansegyngen, og han ret hurtig! For jeg sad i sofaen og bladrede i et dameblad, mens han gyngede og jeg var i gang med en spændende artikel og kigger så op efter et par minutter max...og så er han stået op og er gået ud af gyngen og på vej hen mod sandkassen, hvor der stod en balje med vand :)

Hvor der er en vilje, er der en vej...og viljen har han altså, han VED hvad han vil.

Om eftermiddagen kom min mand hjem og hans kollega ville kigge forbi med hendes lille datter, hun er vel et par år...de skulle nemlig hente vores akvarie, som vi har solgt til hende, for hverken Emma eller Jakob gider de fisk mere, og så ender det egentlig bare med at det er min mand og jeg, der fodrer dem og min mand, der skal rense akvariet.

Og den lille pige snakkede og snakkede :)

Og eftersom Jakob havde været på tur om formiddagen, så har han brug for ro, så han blev ked af det hver gang hun sagde noget...Jeg gik ind på værelset med ham og lukkede døren indtil min mand kom ind og sagde at de var kørt igen. Det er en af hans kollegaer, og de taler rigtig godt sammen, og hun virker super sød...Hun havde sagt at hvis de engang skulle flytte ville hun gerne have noget ligesom vores, da de bor et mere åbent sted og meget tæt...

Så bliver jeg faktisk stolt, for nogle gange kan man tænke at det her paracelhus-sjov IKKE er særlig sjov, selvfølgelig gad jeg godt bo i en fed nybyggervilla i et mere ungt kvarter...eller gad jeg? Jeg er så glad for hvor vi bor og ungerne elsker det. Vores store have, der er lukket af hæk, vores kæmpe smukke æbletræ, der troner midt i haven, hvor Emma har en gynge hængende...Vores hyggelige hus, som jeg godt ved stadig kunne trænge til at blive malet indvendigt, gangen skal laves, soveværelset flyder altid og vores carport er et vindstød fra at falde sammen :) men jeg er faktisk ret godt tilfreds og ser kun manglerne, når jeg ved, der kommer nogen som aldrig har set huset før...

Og jeg kan egentlig godt lide at der bor både unge og "gamle" i vænget, det er fint med forskelligheder og alle hilser pænt og taler med hinanden, når man støder ind i hinanden...

Da de var kørt kom Jakob i sansegyngen og faldt i søvn! :)

Imens han sov, kørte Emma og mig i Rema...og fik handlet kæmpestort ind! :) "Ih, hvor du altså handler ind!" siger Emma altid...men der skal jo noget til at holde 4 mennesker kørende en hel uge :)

Og sådan er det her hos os, det lykkeds ikke at handle om formiddagen, som planlagt, men så lykkeds det om eftermiddagen :).

Der er kommet tivoli til byen, det ligger lige ovre på boldbanen, 20 skridt fra vores hus, så i aften henter Emma og jeg candy floss det er vores fredagsslik :) og igår købte vi en hvid crunch chokolade til Jakob, det er hans absolut favorit chokolade lige for tiden...:) Og imorgen skal vi ud og shoppe så Emma kan få lov at bruge sine fødselsdagspenge fra onkel Thomas...Først ville hun i Toys R Us, men blev enig med sig selv om, at hun jo ikke leger med legetøj mere...så blev det IKEA, men nu vil hun hellere ud og shoppe rigtigt i flere butikker, men så er det ikke sikkert Jakob og far kan komme med, for det skal være en pigetur siger hun...:)

Vi må se, det skal nk blive hyggeligt, på den ene eller den anden måde :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar