tirsdag den 9. oktober 2012

En løve på rov


Igår vågnede Emma med blodtud, hun havde haft ondt i sit ben hele aftenen og måtte have Pinex...Så min mand og jeg var enige om at give hende en fridag igår. Hun er ret hård, hun er kommet hjem med feber ovre fra skolen, hvor hun intet har sagt til pædadoger osv og vi derfor først har opdaget det, når hun kom hjem og igår bedte hun heller ikke om en fridag, men det fik hun...for vi fik ondt af hende som hun kom ud på badeværelset og stod med blodnæse, og hun humpede fordi benet gjorde ondt.

Som min mand sagde: "Lad os give hende lidt kredit fordi hun jo er sådan en god pige, så skal hun også have ekstra omsorg selvom grundlaget måske er lidt tyndt :" Hun skal ikke lære at man BARE bliver hjemme for ingenting, og blodtuden stoppede jo og at man har ondt i låret er måske ikke en alm. anledning til en sygedag, men vi er heller ikke helt almindelige :)

Så hun blev hjemme og lå i sengen og puttede og så TV, jeg smurte madder til hende og serverede te på sengen :) Og det gjorde hende godt. Om eftermiddagen gik vi på legepladsen, min datter er nemlig meget retfærdig og igår havde vi lovet Jakob han skulle på legepladsen idag, så det mente Emma bestemt vi skulle holde. Så de blev udstyret med flyverdragt og vi legede en hel time på legepladsen...Jakob kravlede selv op af rutschebanen og op i legetårnet og rejste sig op. Han kravlede tværs over sandet og hen til en bænk og rejste sig op...han lå i sansegyngen længe og nød det, de gyngede også sammen og Emma kilede ham og krammede ham, så han grinte. Jeg bliver så glad indeni når jeg ser dem sammen, når jeg ser hvordan de hygger sig. På et tidspunkt sidder Jakob i sandet og Emma digter en sang, det ender med jeg laver tegnene til og det udvikler sig til en lang fantastisk sang, og Jakob nyder det.

Det var sådan at hun sang: "Løven brøler og går på rov, den ser en kanin der hopper afsted..." Så kunne jeg med hænderne lave klør og brøle med munden og ører på kaninen og indimellem klappede vi. "Fuglen går på rov og ser en lille orm, der myrer afsted..." så kunne jeg lave fuglenæb og tegn for slangen, der smyger sig afsted...osv. så fandt vi hele tiden på nye dyr man kunne lave tegn til. Det var sååååå sjovt!

Se da havde man ikke betalt flere 100 kr. for at komme ind i en eller anden amusementpark, nej det her var ganske gratis på legepladsen med hygge og lidt god fantasi :)

Fed dag.

Og Jakob er ved at finde sin alm. soverytme, så jeg sidder her udhvilet og glad efter en god nats søvn, vi gik i seng kl. 21:30 igår og Jakob sov lidt over 22....Så jeg tror det er ved at vende. Skønt, skønt, skønt.

Og som om det ikke var nok, så spiste Jakob igår rugbrød selv for første gang nogensinde!!!! Jeg fristede ham ved at vise ham rugbrødshapsen, sætte den op foran hans ansigt, så han virkelig fik øje på den og da jeg så kunne se han rigtig gerne ville have den, lagde jeg den på tallerknen foran ham...og haps så tog han den :) Det gjorde han 3-4 gange, men så mistede han gejsten, og for ikke at presse ham stoppede vi og jeg gav ham resten, men wauw....WAUW.

Så igår sang vi om løver på rov...Og Jakob du var en lille løve på rov...ude efter rugbrødshapsere :)

Jeg er så  stolt jeg kan næsten ik beskrive det! Så for en gangs skyld vil jeg bare stoppe med at skrive og nyde momentet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar