fredag den 5. oktober 2012

Jubiiii for søvnen


Igår blev Jakob træt om eftermiddagen, men han vil ikke sove lur, han vil bare lige ind og putte lidt i sengen og så er han klar igen. Vi havde den dejigste fredag aften, hvor Jakob sad mellem min mand og jeg i sofaen og hyggede og så vild med dans. Vi nød allesammen det tætte samvær.Pludselig ville han ind og se TV på Emmas værelse, og så sad han derinde og så musical som en rigtig lille stor dreng :)

Emma er på weekend hos min mor og far, hun pakkede sine ting torsdag med stor glæde, hun tegnede tegninger til bedstefar og da min far hentede hende fredag var hun bare klar. Så henter vi hende søndag og spiser hos dem.

Jakob faldt i søvn kl 22 igår, og så vågnede han nu her kl. 6:30 det er jo bare fedt, så er hans rytme nok ved at blive normal igen...Han havde jo skippet sin lur og fået en god rytme med at sove til kl. 8:30-9:30 og så i seng mellem 20:30-21:30, men så blev han jo syg og så forskubber det hele sig fordi vi jo var oppe om natten hvor han var skidt og han sov flere gange om dagen, så tager det en uge eller to eller tre før han kommer tilbage i sin faste rytme, men det tror jeg er nu...så det er fint, men mens det står på og jeg kun får de 4-5 timers søvn fordi jeg jo også skal op og gøre Emma skoleklar hver morgen er da lidt hård for mig. Men jeg ved jo det bliver bedre eller perioden skifter så det går.

Jeg snakkede ellers med behandlerne om at de skal hjælpe med at få Jakob ind i en fast soverytme, men jeg kom til at tænke på det kan være svært....for når en sygeperiode pludselig ødelægger det kan hverken jeg eller Jakob jo ændre det. og så må man klemme balderne sammen de uger det tager bagefter, inden han vender rytmen igen...Men jeg ved vinteren kan blive hård, simpelthen fordi der er flere sygeperioder.

Men som med alt andet, må man tage det som, det kommer...Nogle gange bliver man for forhippet på hele tiden at lave bedringer.

Men 8 timers søvn, det er altså skønt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar