lørdag den 6. oktober 2012

Når enden er god...har man et par sko


Idag stod den på skoindkøb med Jakob...Emma er hos mormor og bedste, og egentlig skulle farmor have passet Jakob, så vi kunne få helt børnefri ihvertfald et par timer, men farmor er blevet rigtig forkølet og skidt, så den går ikke. Men som vi talte om igår da vi sad og hyggede i sofaen føles det nærmest som "fri" når man KUN har den ene af børnene hjemme.

Vi tog ud i en kæmpe skotøjsbutik, hvor de havde alt lige fra Ecco til Primigi, og vi fik hjælp af en sød ældre dame, vi fortalte selvfølgelig at Jakob har nogle specialbehov, og at vi havde fået nogle anvisninger fra ortopæden. Han havde sagt en gummisko med fast hælkappe, men da Jakobs fødder er så smalle så ville en alm gummisko ikke sidde godt på hans fod mente den søde dame så hun fandt de fineste chokoladefarvede skindstøvler med fast hælkappe og Jakob elsker dem! :)

Der var en klovn i butikken, der pustede ballondyr op til alle børnene, da vi trådte ind i butikken sagde jeg: "Wauw det er ligesom at være i legestue!"Det vrimlede med børn i alle aldre, forældre og ekspedienter. Jakob kiggede lidt, men jeg satte mig ned på et legetæppe sammen med ham mens min mand kiggede lidt på de forsk. sko. Jakob sad og betragtede klovnen og en montre med vand i hvor der var sat en sko ned i :) Klovnen ( der så ret træt ud ) kommer hen med en fin ballonhund til Jakob, det synes jeg er rigtig sødt. På et tidspunkt kommer der en lille pige hen til os, Jakob ser hende og kravler hen til hende, jeg må faktisk lige holde ham i buksen for han er ved at rejse sig op ad hende :)

Den søde dame kommer hen og hjælper os og vi trækker lidt væk fra mængden, da der er en der græder og Jakob så bliver ked af det. Hun er rigtig sød og siger at de afog til tager børnene med ud i baglokalet, hvor der er helt stille, så hun indikerer lidt at det kan vi gøre, hvis Jakob bliver meget ked af det. Men han tager det faktisk så fint, han får målt sin fod og prøver tre forsk par sko, der er ingen tvivl om at det skal være de brune skindsko for de sidder nærmest som støbt til hans fod :)

Jakob bliver ked igen da der er et andet barn der græder, så jeg går ud med ham mens min mand betaler. da mn mand kommer ud til bilen spørger han om vi fik Jakobs ballondyr med..."Nej den glemte vi" siger jeg.

"Den skal han have!" Siger min mand og løber ind efter den, og lige der...elskede jeg ham lidt mere :)

Da vi kører i bilen snakker vi om, at vi begge to lige sank en ekstra gang da vi trådte ind i butikken og så alt det postyr...min mand siger han ubevidst tog sig selv i at trække over mod hjørnet af butikken væk fra menneskerne, men tog sig selv i det. Og jeg havde det ligesådan, jeg sank lige engang, men gik så hen og satte mig "midt i det hele på legetæppet" :) Efter den sommer vi har haft skal man finde noget af sin naturlighed frem igen, da Jakob var så overfyldt i sommeren reagerede han ved at blive ekstrem intolerant overfor lyde og stemmer især. Børn der græd, så i et par måneder har vi oplevet ham være ekstra sart og vi har måttet skærme ham lidt ekstra fordi han har reageret så stærkt, men på et tidspunkt skal man igen lade paraderne falde, selvfølgelig skal man være "vågen" i situationer, men man er også nødt til at stole på det går over igen.

Og som min mand sagde. Det kan godt være Jakob blev ked af det et par gange, men vi opnåede det vi havde sat os for :) Vi kom hjem med et par sko...de fineste sko, og Jakob har haft dem på herhjemme og man kan ligefrem se han kan lide det, han kan lide at de støtter ham og assisterer ham når han står :) Han kan kravle i dem, han kan gå rundt...Rejse sig op uden problemer.

Så, når enden er god...Har man et par sko :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar