torsdag den 31. januar 2013

KBH tur/retur


Vi kom til København...Emma var frisk nok da hun vågnede i går og klar på at tage med til København...Jeg pakkede masser af varmt tøj og panodil, just in case...Min mand satte os af ved hovedbanegården og kørte tilbage til Høje Tåstrup til hans møde. Vi startede på Baresso og fik lidt morgenmad mens vi sad og kiggede på alle menneskerne der gik på gaden foran de store vinduer, vi hyggede os og grinede og selvom hun måtte have lidt af den medbragte panodil, var hun super glad :)

Vi gik ned på strøget og det første vi vandrede ind i var BR og længere nede kom den flotte Disney butik...Det kæmpe lange strøg bød på pancakes on a stick, lagkagehuset og Burger King, og vi fik set alt det vi gerne ville. Emma fik tøj i HM og en dukke i Disney butikken, vi kom ind i en kæmpe slikbutik og blandede slik til fredag...Jeg elsker at hun ikke tigger, hun beder ikke om noget hverken kage eller slik og hun bliver ikke sur, når jeg siger slikket skulle gemmes til fredag. Så får man endnu mere lyst til at forkæle hende.

Hun snakkede meget om Jakob, hver gang, der var et eller andet, der mindede hende om ham...det gør mig glad...

Min mand kom først hen på eftermiddagen, så da var vi mætte og trætte og vi besluttede at køre hen og se Amalienborg. Efter demonstrationen vi havde set på strøget "mod pels", så ville Emma vide hvad gardernes huer var lavet af...

På strøget blev vi stoppet af en italiensk mand, han sagde til mig at min datter var smuk...:) så bliver man da stolt, men hun ER også smuk og det er ikke et særsyn at folk vender sig om og kigger efter hende eller højlydt kommenterer hendes udseende, men man bliver da stolt...

Emma og jeg faldt i søvn på vej hjem og da vi nåede hjem, styrtede hun ind for at kramme Jakob, der var på hendes værelse sammen med farmor. De havde haft en rigtig god dag, Jakob havde ikke spist så meget, men de havde leget og han var kun blevet ked af det, da han blev søvnig om eftermiddagen...Da han så sin far skulle de med det samme lave ro, ro, ro din båd, men da han så mig, slap han fars hænder og kom stavrende over til mig med åbne arme. Skønt...Man har savnet ham efter sådan en hel dag uden ham, vi kørte kl 7 om morgenen og kom hjem kl. 19...Han fik sin gave, nattøj og nogle fine strømper :)

Jeg nød dagen, at få lov at gå hånd i hånd med Emma og BARE lytte til hende, kysse og kramme hende...og hun nød det. Så det skal vi simpelthen gøre en gang i mellem...For rigtigt at komme hinanden nær...men det bliver nok ikke i KBH, for Emma synes den er beskidt, larmende og rodet :)

Vi er nok ikke så nemme at imponere, så går det op for en at man jo selv bor i en storby :)

I dag opdagede jeg slet ikke at Jakob vågnede...pludselig hørte jeg en pludren og fandt ham på Emmas værelse :) og så fik jeg verdens største smil!

Nu har vi været på legepladsen og det var et kærligt gensyn, Jakob smilede da jeg kørte trækvognen ind på græsset og han gyngede i sansegyngen og rutschede...og hele tiden smilede han og pludrede :) Nu kan jeg sætte ham op i legetårnet, så numser han selv hen til rutschebanens start og rækker armene frem, så skal jeg støtte ham, mens han rutscher ned og SÅ griner han !!

I formiddags bankede det på døren, det var Emma og hendes veninde, en hun skal med hjem og lege idag, de var ude og gå tur til idræt og da de går lige forbi vores hus, kommer hun ofte lige og siger hej...:) det er så hyggeligt og idag nåede jeg lige at give dem hver en lille karamel og så løb de glad videre...jeg måtte pakke dem op, da de stod med store vanter på :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar