fredag den 29. marts 2013

Hvad har jeg lige at være ked af?

I forgårs var Emma og mig på pigetur, vi var ude og spise frokost og vi osede i div. butikker...Da vi sidder og spiser vores mad, og børn og voksne larmer og snakker og griner, spørger jeg hende om hun nogle gange er ked af at vi ikke så tit spiser ude på restaurant? Fordi Jakob ik lige er så meget til det...

Så sagde hun det her: "Mor...Hvad har jeg lige at være ked af? Vi får altid så god mad hjemme hos os, og jeg er sammen med Jakob hver dag".

Det lød bare så sødt...i det lå der jo, at hun ikke føler hun mangler noget...og at for hende er Jakob bare Jakob, som han nu en gang er, hun har tilpasset sig, vi har tilpasset os og i virkeligheden passer det ret godt til os, til vores temperament. Vi kan godt lide roen og freden hjemme, når man er ude, så får man altid nok af larm og snakken osv. man bliver fyldt og ingen af os synes det er så fantastisk at sidde på en overfyldt restaurant og småråbe til hinanden :)

Idag var vi inde i Bio og se MGP Missionen, en super sød film, vi grinede og man blev også lidt rørt :) Vi guffede pop corn og slik og tyllede sodavand :) Og bagefter spiste vi på Jensens...

Jeg foreslog at vi tog et andet sted hen, men Emma ville hjem. "Jeg vil hjem til Ninky!" sagde hun, det kalder hun ham...Hun har savnet ham, det så vi da vi kom hjem, hun bedte om at blive sat af ved postkassen, mens vi parkerede bilen i garagen og inden vi var kommet ud af bilen, og over til Jakobs vindue, så kunne vi se hende stå med ham i favnen ind gennem ruden, vi bankede på hans vindue og det skæve lille smil, der mødte os...uha det får en til at smelte.

Jeg tror faktisk det er rigtigt, når Emma siger hun ikke vil på ferie uden Jakob, hun er glad bare vi tager de her små ture med hende alene, men så er hun glad for at komme hjem, så glad, at hun vil være den første til at kramme ham :)

Hvor er det dejligt!

Hvad har nogen af os lige at være kede af. tænker jeg nogle gange...:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar