søndag den 21. april 2013

Ikke slut endnu

Jakobs fødselsdag er ikke helt slut endnu, men den sluttede lidt brat nede ved farfar og farmor...

Det var så fint farmor havde købt de fedeste gaver til børnene...Et par fine ballerina sko til Emma og en flot glimmertaske og Jakob fik en plyshund man kan hooke op til sin mobil eller mp3 og så spiller den den valgte musik. Rigtigt fedt for Jakob, at det ikke bare er to børnemelodier den kværner af, men at det er alle de sange han kender og imens bevæger hunden sig, vi fik en fin frokost og bordet var dækket så flot med blå dug og flag osv.

Jakob var glad da vi kom men fik ondt i maven, hans mave driller, så imorgen må vi til læge med ham, han har haft maveonde flere gange gennem vinteren og han har ømmet sig on and off et stykke tid nu...han foretrak farfars værelse og hørte musik men pga maven ville jeg hente noget svedskegrød og farmor havde noget is, så ville vi forsøge at lokke det i ham på den måde...

Men da Emma og mig kom tilbage var der kommet gæster, to af deres venner og jeg fandt Jakob siddende mellem farmor og damen på farfars seng, jeg kunne høre de snakkede ude i gangen, da vi kom ind. Da jeg kommer ind på værelset rækker Jakob ud efter mig med det samme...og pyler. "Han tog min hånd som det første", sagde damen...

Okay...nogle gange rækker Jakob hånden ud, ikke i invitation, men fordi han vil væk...Jeg ved godt fremmed ikke kan skelne det og normalt ville jeg være der til at hjælpe ham. Jeg ved han IKKE synes det var hyggeligt at sidde der mellem dem, så jeg tog ham op og sagde til min mand at jeg gerne ville hjem med Jakob...han havde ondt i maven og var ikke tryg ved de nye gæster...

Men min mand synes ikke Jakob havde det så skidt...så måtte vi nage lidt over det, men Emma ville også gerne hjem, hun synes ikke det var en god fødselsdag, når vi ligesom ikke var samlet...farfar og farmor sad i udestuen med gæsterne og vi sad på farfars værelse.

Selvfølgelig er det iorden der kommer gæster...! Måske ville jeg ikke selv blive hængende, når jeg kunne se der stod mad på bordet og havde fået at vide vi var midt i at fejre Jakobs 4 års dag...men det gjorde de, de fik et par øl og sad og hyggede sig, fint nok.

Men så vil jeg selv have lov til at tage en beslutning om at det er tid til at tage hjem og fejre videre på vores måde...det betyder ikke at jeg IKKE sætter pris på det farfar og farmor havde gjort, men netop idag, netop idag så skal det være Jakobs dag! På hans præmisser, ikke vores eller andres forventninger...Jeg tænker et eller andet sted at min mand synes det var synd for hans forældre, eller måske synes han Jakob får så meget på hans præmisser...

Jeg kigger på min søn, jeg kigger ikke på mine egne behov...Sådan er det og det vil jeg have lov til...specielt idag.

Et eller andet sted betød det vanvittigt meget for mig at det blev en god dag...for Jakob og for os, for Emma...en perfekt dag...for intet andet er perfekt. Intet.

Og jeg vil gerne have lov til at ønske det og handle efter det uden at føle jeg er selvisk eller svigter en flæskesteg eller lagkage, der står færdiglavet...

Min mand synes jeg handlede ud fra mine egne ønsker...men så kender han mig dårligt...eller Jakob.

Men dagen er ikke slut endnu, jeg vil have det skal være en god dag...Nu henter de MacD for det er noget af Jakobs yndlingsmad...og når de kommer ind af døren vil jeg forsøge at smile, og måske smitter det af, så jeg også bliver rigtig glad indeni, heldigvis tror jeg på at det ikke er slut endnu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar