søndag den 14. april 2013

Slut med sut

Okay...Idag...i det "forkerte lys", fra den "forkerte vinkel" kunne jeg virkelig se hvor stort et suttebid Jakob har...Men ligesom med Emma så er 4 års fødselsdagen milepælen, og ugen efter ( for det skal ikke være på selve dagen ) så siger man farvel til sutten! Emma smed selv sin i skraldespanden, Jakob kommer nok ikke helt af med den, men jeg satser på at det fra da af, kun er til natten og så snart han sover hiver jeg den ud, det skulle jeg nok have gjort noget før, for han ligner en lille barracuda :)...eller værre endnu, Jim Carey i "Dum dummere" med tilhørende grydefritz :)

Argh okay helt så slemt er det ikke, men jeg kan se suttebiddet...Da vi var til tandlæge sidst sagde hun at det sagtens kunne nå at rette sig og at hun synes det var bedre Jakob ikke var ked af det...og så smilede hun til mig. Det var sødt og forstående af hende, men selvfølgelig skal sutten ikke være en prop, det er den heller ikke, det er en hyggeting for Jakob ikke en han efterspørger når han er ked af det faktisk...

Idag har jeg bevidst taget den fra ham, så griner vi lidt når han selv går hen og henter den fra bøtten igen, men han har ikke haft den det meste af dagen og i aften når han først sover, så hiver jeg den ud :)

I aften har vi fået wienerschintzel...med bagekartofler, ærter og bearnaise sauce...Jeg tog Jakob ind til bordet og han så lidt Ipad mens vi anrettede maden, han kan se ud i køkkenet og han sidder lige så sød og venter. Og så gik det ellers løs....Jakob guffede til den store guldmedalje, han kan ikke tygge kødet, men jeg trevler det i så små stykker, og blander det sammen med kartoflen, ærter og sauce og så glider det ned, hans nedsatte muskelstyrke gælder jo også tyggeevnen i munden, så man skal være påpasselig med hvad man giver ham. De sidste par uger hvor han ikke har ville have grød til morgenmad har han fået franskbrød, morgenmadsprodukter osv og jeg kan se, at hvis det kræver han skal tygge meget, så begynder han at fejlsynke og det er noget skidt...Det har jeg faktisk ikke oplevet før, men han spiser større og større mængder og derfor ser jeg det nok først nu!

Der var en tysker der rev de 291 mio i Eurolotto, min mand sad og drømte til morgen...hvad ville man gøre med pengene. Han ville flytte og købe en lækker bil osv. osv.

Jeg ville ikke flytte, jeg ville blive her, men gøre det hele fint...Jeg ville ikke kunne rive Jakob...og Emma væk fra det her hus, den trygge base. Jeg kan slet ikke lide tanken om så mange penge, det er ikke lig med lykke...

Lykke for mig? I aften da jeg så hvordan Jakob spiste og spiste af den mad min mand havde lavet...Han spiste en kvart schnitzel og en hel bagekartoffel, masser af ærter og sauce. Så lidt skal der til for at gøre mig glad...Midt i måltidet ville han ind på værelset, så trænger han til at komme for sig selv, min mand bar ham derind, men han vred sin krop han ville hen til bordet igen, han var mere sulten men ville gerne have maden på sit værelse, det viste han os så tydligt, vores dygtige lille dreng...og så spiste han færdige og væltede sig sidelæns ned på sengen...så var han glad og mæt :)

Dejligt, dejligt, dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar