lørdag den 6. april 2013

Tag min hånd

Så hentede vi Emma hos mine forældre igår...:)

Det er dejligt at få hende hjem...Der er lidt mere liv i huset :)

Jakob sov mens vi kørte derover, og da vi kommer ind på området, kan vi se mormor og Emma de står og spiller bold, hun kommer løbende og krammer først sin far og så mig, da jeg stiger ud af bilen...Så går hun om og åbner døren. Jakob har lige slået øjnene op og han ser så mild ud, han lader hende tage sig op og de går ind til mormor og bedste sammen.

Da vi kommer ind i deres lejlighed tager hun ham med ind på mormors værelse, hun lægger ham i den side af sengen, hvor hendes dyne og pude er, mens hun putter ham og finder en kurv med ting som hun har lavet mens hun har været der, Jakob rækker sin lille hånd ud efter hende...Han vil gerne holde hende i hånden, han kigger hele tiden på hende, og jeg kan slet ikke beskrive hvor sødt det ser ud...de to. De hører bare sammen...han har savnet sin storesøster, hver gang hun slipper hans hånd rækker han ud efter hende, hun må slet ikke gå...hun beder mormor og mig om at gå ud lidt, men jeg titter alliegevel ind af sprækken i døren og kan se at hun har lagt sig op i sengen til ham :) Der sidder de sammen, helt tæt...hun holder hans hånd, tæller hans fingre...( noget der beroliger ham og gør ham glad både når han ER glad og når han er ked ).

Emma har hygget sig, når hun er hos dem, sker der det som Emma ønsker sig, de cykler meget, de bager, tegner, laver kunstudstilling, maler på lys, de havde været på marked osv. osv. hele mormors værelse var klistret til at tegninger som Emma havde lavet :) og mormor gemmer hver eneste...

Det er lidt specielt, meget specielt, når hun er der, så engagerer de sig 100 pct. og hun nyder det...Hun bestemmer menuen og bedste og mormor får noget mad de måske ikke får til hverdag :) så måske er det i virkeligheden godt for dem alle...

Og som min mor siger, grunden til de virkelig bare kører med, grunden til de kører det hele efter Emmas ønsker og leger og fjoller, det er fordi de elsker det! De nyder det ligeså meget som Emma, og de ved at det ikke varer evigt jo...En dag, om nogle år måske, så er den her form for leg slut...så bliver hun måske for stor til det...så de vil nyde det så længe det varer :)

Jeg tænker dog at det kan godt være legens form ændrer sig, men jeg er ret sikker på hun altid vil have et specielt forhold til dem...og til mine svigerforældre. Vores børn er super heldige at have dedikerede bedsteforældre på begge sider, jeg ved det ikke er alle familier, hvor det er sådan...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar