tirsdag den 9. april 2013

Spis lige brød til...

...Okay...Jakob har altid været vanedyr omkring hans mad, han vil gerne prøve nye ting - både koldt og varmt mad - og han er ikke bange for smag, det må gerne smage af noget...men han er genganger...så når han finder ud af der er noget han kan lide, vil han gerne have det igen og igen.

Lige for tiden er det grov toast med alverdens pålæg :) Han spiser pænt sin rugbrød om middagen, han er faktisk rigtig sund og spiser masser fiskepålæg, kødpålæg osv. så derfor gør det mig ikke noget at han foretrækker toast om morgenen fremfor sin grød, og også gerne vil have toast til aftensmad, for jeg ved det er en periode vi taler om og ikke en evighed.

I går fik vi pasta med kødsauce og det plejer han godt at kunne lide, men efter 3-4 bidder blev han voldsomt ked af det, han tog imod maden men blev ked af det...så han var sulten, men når han ikke vil have eller kan lide maden, så er hans eneste metode at blive ked af det...

Så smurte jeg toast med forsk slags oste og da han så tallerknen blev han simpelthen så glad :)

Han spiste 4 hele stykker! Min mand synes dog det er lidt skørt at Jakob får lov til at bestemme sin menu selv, jeg tænker mere, at det er vigtigt han får noget mad...Det er jo ikke fordi han vil have chokolade eller slik, han er sulten og vil gerne spise, han må vel også have lyst til noget bestemt...? Jeg tror også min mand synes det var okay, han skulle vist bare lige pointere det :)

Emma skulle have haft besøg af en veninde idag, men moren skrev igår at pigen var blevet syg, så blev Emma rigtig ked af det, og det skrev jeg til min mor, der straks spurgte om de ikke skulle komme og lege idag og det sagde jeg selvfølgelig ja til med det samme :) og Emma blev glad imorges da hun fik det at vide...

De havde rundstykker med og vi hyggede her i formiddags, mine forældre leger med Emma på skift...lige nu er Emma og mormor ude og gå tur med Emmas to bamser, de har fået lov til at låne Jakobs klapvogn, så kører hun bamserne i den...Hun har været ved købmanden med bedstefar...

I maj mdr har mine forældre inviteret os ud og spise, jeg holdt på at jeg gerne så Jakob kom med...Jeg tænkte det kunne være hyggelig, og så skal han selvfølgelig det...Det er en gammeldags restaurant...og da min far ringede og bestilte, fortalte han bagefter at restauranten havde sagt, at de går op i deres madlavning, i stemningen, så maden tager tid, det er ikke ligesom på Jensens hvor maden kommer efter 20 min.

Hm...

Så har jeg faktisk gået op tænkt nogle uger...Jeg kan lige se scenariet for mig, at vi sidder på en propfyldt restaurant om aftenen ( man kunne ikke bestille til middag som vi først havde planlagt for Jakobs skyld )...så jeg spurgte om de havde betalt maden og det har de, fordi det er sådan en SPOTdeal...Så jeg sagde hvis nu Jakob ikke er frisk den dag, så hører jeg om farmor kan stå standby, og så må vi betale for den ekstra mad, jeg selv har fået dem til at bestille...Men men sådan er mine søde forældre jo ikke! De forstod jo at jeg bare var på forkant med det hele, og hvis Jakob ik kom med, så ville de bare tage den ekstra mad med hjem i en "doggy bag" til farmor og Jakob :) for de er nemlig IKKE nærrige...

Hvor er jeg glad for at jeg bestilte en fin buket og en æske chokolade over Interflora til dem i weekenden, for det synes jeg dælme de fortjener! Hvilke bedsteforældre smider hvad de har i hænderne for at komme og gøre deres lille barnebarn ekstra glad, hvilke bedsteforældre forstår ubetinget og støtter ubetinget?

Det er vi så heldige at vores gør...til begge sider...og det statement behøver jeg IKKE engang spise brød til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar