onsdag den 24. april 2013

På udflugt

I går tog vi til KBH, over for at se den Blå Planet...Jakob havde det okay da han vågnede og sov godt natten forinden, så det føltes sikkert at begive sig afsted. han ømmede sig i løbet af dagen, men var ikke ked af det pga maven.

Emma og mig havde været ved bageren om morgenen og havde købt boller til turen og rundstykker og brunsviger jeg smurte nogle sandwiches vi kunne tage med...vi havde pakket sodavand, servietter osv. og da alle var klar, kørte vi ned for at hente farmor, som vi have inviteret med. Det var jo en del af Jakobs fødselsdagsgave, og farmor er jo Jakobs favorit, det kan ikke rigtig bestrides og det er der ikke nogen af de andre 3 bedsteforældre, der er i tvivl om :) så selvfølgelig skulle hun med.

Han smilede også da farmor satte sig ind i bilen, dog synes han vist farmor og jeg talte lidt for meget, så vi måtte tage nogle pauser :)

Vi holdte ind på en rasteplads og spiste den medbragte mad...

Og så videre. Jakob så lidt musik på telefonen, for det er en lang køretur...for os.

Da vi kom ind, var det utroligt smukt med glimmerlys, "bølger" af neonlys og det startede rigtigt godt...Jakob sad i klapvognen ( for hans elskede trækvogn er punkteret ) og betragtede lyset. Vi havde bevidst planlagt at komme om eftermiddagen i håb om at menneskemængden ville være mindre. Der var mange mennesker og grædende børn og vi måtte manøvrere lidt rundt for at undgå at stå for tæt...Det var super dejligt at se, at der var en del handicappede faktisk, især kørestolsbrugere, både voksne og børn...det er et sted hvor alle føler sig velkomne og der er lifts ned til alle attraktioner...super fint!

Men det er meget mindre end vi troede! I løbet af ikke engang en time har man set det hele, det er smukt og fint, men ikke så stort. På en måde kan det jo være godt nok, især for sådan en som Jakob. Det tyndede ud med folk og han sad længe sammen med os og betragtede det kæmpe bassin med hammerhajer osv. Dér fandt han ro...

Og foran bassinet med helleflyndere og torsk, gik han rundt sammen med Emma...hånd i hånd, det synes hun var så hyggeligt.

Farmor og mig var overbevist om at helleflynderen var døende, for dens hoved vendte da helt forkert og den svømmede så mærkeligt sidelæns?? Men vi mand måtte grine lidt af os, sådan skal den svømme, det er jo en fladfisk :)

Jeg er glad for at min svigermor og jeg har så godt et forhold, hun siger sådan nogle sjove ting ( uden hun selv ved det ) og når jeg så kommer til at grine, kan hun måske godt selv hører det, og så griner vi bare :)

Da vi kom forbi nogle store bebyggelser på motorvejen, sagde hun: "Tænk, der kunne jeg virkelig ikke bo! Det er jo kæmpestore bebyggelser!"...Lidt efter så vi et skilt hvor der stod: "Kontorer til leje"...og så grinede vi allesammen, det er typisk farmor og også typisk mig...Da Emma og mig kørte i centret den anden dag synes jeg der lå en grævling i vejsiden, men jeg kom i tvivl om, om de lever i Danmark og så spurgte jeg min svigermor, der med stor viden sagde: Ja der lever grævlinge i Danmark, men de lever mest ved søer...Og min mand sagde ingenting omme fra forsædet, men da vi kom hjem sagde han: "De lever i Danmark ja...men ikke ved søerne, det er bævere hun tænker på :)"

Hvor er det sjovt at have farmor med på udflugt...da vi satte hende af sagde hun: "Tak fordi I ville have mig med"...og jeg tænkte: "Tak fordi du ville med, vi spørger jo fordi vi synes det er så dejligt når hun er med"

Og jeg sagde til min mand, at jeg håber hun nyder at være på tur med os, lige så meget som vi nyder at have hende med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar