søndag den 4. november 2012

En god weekend


Igår var vi på besøg hos mine forældre, min søster og hendes familie var der også. Jeg havde det ik ret godt, og var tæt på at aflyse fra morgenstunden af. Så ville min mand selv køre derover med børnene, men det synes jeg alligevel var lidt synd for ham at han skulle stå med det selv, så jeg "tog mig sammen" og tænkte at vi bare ville køre tidligt hjem. Men, jeg fik det bedre i løbet af dagen og vi havde en rigtig hyggelig dag. Jakob holdte godt ud, om eftermiddagen faldt han i søvn siddende ved mig og så kunne vi lægge ham ind i min fars seng, super nemt og fint.

Emma så vi stortset ikke, hun hyggede sig på mormors værelse, hvor der er papir og tusser og dims i forsk. afskygninger, så hun hygger sig med at kreere en helt masse flot og se TV...mormor og bedste har nemlig Disney...en luksus vi ikke har :)

Eftersom Jakob sov gennem aftensmaden, fik han lov til at få et par cheeceburgere på vej hjem i bilen, da MAC ligger tæt på hvor de bor...Emma fik selvfølgelig også. Jakob var helt i hopla, da han sad i bilen, i mørke og fik små burger-hapsere, både ben og arme kørte på ham og han kom med glade lyde :)

Søndagen er gået med at gøre rent, Emma har haft en veninde på besøg og min mand har tætnet vores tag fordi det pludselig regnede ned i køkkenet i fredags :) skønt. På et tidspunkt kommer pigerne ind i stuen til Jakob og mig og laver en isbod, hvor vi så skal komme og købe. Emma tager Jakob op og tager ham med hen til hendes veninde, så skal han også vælge en is :)

Jeg bagte kanelsnegle, det er nok de grimmeste snegle ever, men de smagte godt :)

Derudover har vi taget en beslutning om at sælge campingvognen, så min mand har også brugt noget af dagen på at preppe den til salg, han har ryddet op i den og taget billeder...Det har ikke været en super nem beslutning, men en realisation af at vi hovedsageligt gjorde det pga Jakob...Emma elsker det også, så hun får ikke noget at vide, før den er væk, det er en voksenbeslutning, der ikke skal farves eller influeres af børnene. Min mand føler simpelthen der er for meget arbejde ved det, og jeg er lidt træt af at det hele er så småt :) Vi får dårlige nerver af det skøre fortelt, det ligger bare ikke til os. De gange vi har lånt mine forældres vogn, har de hjulpet os, de har stillet det hele op for os, og der er en væsentlig forskel på selv at skulle gøre det hele! Så er det nogen ville sige: I skal bare øve jer, så bliver det nemmere...Men der er lige det lille twist at vi nok ikke ønsker det skal blive nemmere, for i bund og grund er det noget andet, der ligger til grund for vores beslutning. Når vi har ferie, så vil vi have det nemt, vi vil have det sjovt og vi vil gerne have en smule luksus :)

Nu hvor Jakob har vist at han sagtens kan komme på hotelophold og i sommerhus ( vi har lige fejret farfars 60års på Rømø i sommerhus sidste weekend ), så foretrækker vi helt klart det. Og så drømmer vi om at køre sydpå ned til en lækker ferielejlighed...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar