torsdag den 15. november 2012

Hyggetid med far


Igår aftes hyggede min mand sig med Jakob...Jakob var på Emmas værelse og så gik min mand derind og jeg kunne høre hvordan Jakob pludrede af fryd da min mand dunkede en hoppebold ned i gulvet, igen og igen. Så kommer min mand ud og siger han skal ud og gå med Albert, men jeg spørger om han ikke godt vil blive ved med at lege med Jakob istedet for og så går jeg ud med Jakob, Emma siger hun nok skal holde øje med far bliver derinde :) Og da jeg kommer hjem leger de alle 3 på værelset...

Emma kommer ud og vi sidder og deler et æble og en banan og ser Victorious, det er en af de børneserier, jeg rent faktisk kan holde ud at se :) Og lige pludselig kommer far løbende ud med Jakob, mens han siger som en flyvemaskine og de flyver rundt i hele huset :) Ind på væreslet igen og lidt efter kommer de ud igen som flyvemaskine :)

Jakob nyder det, han elsker at lege med sin far...Jakob og jeg er jo sammen hele dagen og ligemeget hvor meget jeg tænker over det, så leger jeg jo med Jakob på MIN måde...Min mand har en anden måde at lege på og det er bare så godt for Jakob at være sammen med sin far på en aktiv og sjov måde...Hverdage kan være pressede, efter larm på arbejdet, og masser af opgaver, er energien måske ikke særlig stor, ofte er det mig, der bader og pusler og mader osv. Der er faste rutiner, der skal laves aftensmad, der skal laves lektier osv. så der er ikke altid energi til de store udsving, men når jeg ser hvordan Jakob nyder at lege med sin far, så ville jeg ønske de gjorde det meget mere...

Jeg tror vi nogle gange holder fast i mønstre, fordi Jakob stadig er "lille", så er det mor, der gør mange af de basale ting, som at give mad, skifte ble og nulre osv. men på mange måder er Jakob jo også en stor dreng og jeg tror han får mere og mere brug for sin far, og det vil kun glæde mig, for jeg elsker at se de to sammen...Ligesom jeg tænker Emma jo også søger mig i bestemte situationer, fordi jeg er MOR, så vil Jakob også begynde at søge sin far mere og mere, fordi han er FAR.

Det er nok noget alle skal vænne sig til.

Jakob er blevet meget mere aktiv og villig til at engagere og invitere til leg, han vil gerne prøve tingene på en ny måde...Så jeg tror vi går ind i en ny tid nu, Jakob er ikke længere en baby, han er ved at blive en stor dreng på hans måde...:)

Så hyggetid med far...det er altså ikke helt dårligt :) I weekenden mens Emma var hos sin hjerteveninde, så sagde jeg til min mand at vi trængte til at der skulle ske noget, så vi cyklede en tur med Jakob og det elsker han jo...Men måske en lidt for lang tur min optimistiske mand havde fundet på, for tilsidst sad Jakob foroverbøjet i cykelstolen og blev ked af det, så vi måtte stå af og trække, men der var vi heldigvis næsten hjemme...Det var bare dejligt at komme ud til...og da min mand så skulle hente Emma, bedte jeg ham tage Jakob med, for det er godt for dem at komme ud på egen hånd, og jakob har godt af liiige at komme med, de skulle lige købe æg og lidt småting inden de hentede hende, og da de kom hjem var alle glade...

Nu skal det ikke lyde som om min mand ikke tager sig af Jakob, det gør han, men vi har været så opdelt med "arbejdsopgaver" omkring børnene, at det helt klart er en mur, der skal rives ned, og det er vist på tide vi indser det begge to. Der er ikke længere territorier, man ikke kan og skal betræde, vi skal ind på hinandens enemærker...for begge børnenes skyld og vores egen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar