tirsdag den 13. november 2012

Ilva...Legeland?


Vejret var for dårligt til fugleparken idag, det her fugtige kolde vejr passer ikke så godt til Jakobs helbred, han skal jo ikke blive syg af at kigge på fugle, der er ikke meget sjov ved at gå og halvfryse, så da farmor kommer beslutter vi os for at køre en tur i Ilva...fordi det er noget jeg gerne vil, og min svigermor elsker også at kigge på boligting...

Så vi kører lige forbi bageren og køber et par boller til Jakob, der ikke gad have sin heldragt på, han virkede ikke så oplagt, men vi tager afsted og da han opdager vi skal køre bil er alt i den fineste orden, han sidder bagi og hygger sig og pludrer, mens min svigermor og jeg ordner hele verdens situiationen i den forreste del af bilen :)

Da vi når hen til Ilva er der nærmest mennesketomt...YES!

Jakob har en fest, der er jo flotte lamper og lys overalt, ting, der glimter, og på en kæmpe væg er der hængt spejle i alle størrelser og former og hver gang Jakob får øje på sit spejlbillede pludrer han med sig selv og spræller med benene, han har en fest! På et tidsunkt kommer han op af vognen og kravler rundt, han går rundt lidt med mig i hånden, og han hygger sig virkeligt! Det er nærmest et legeland for ham :) sofaer man kan rejse sig op med, lampeskærme man kan røre ved osv. osv.

Vi havde en Ikeareol i stuen som vi begge to er blevet godt og grundt trætte af at se på, så igår tømte jeg den og skubbede den med vold og magt ud i havestuen...For jeg tænker at så er den væk og så er vi tvunget til at finde ud af noget andet...Men min mand er ikke sådan en, der giver mig frie hænder...mange kvinder har ansvaret for indretningen af hjemmet, men så let slipper jeg ikke :) min mand vil gerne have indflydelse, og det er vel egentlig okay...jeg er også med til at bestemme hvilken bil vi kører rundt i...men, der er bare sådan en orange reolkommodedims jeg bare må eje, men jeg tror det kommer til at kræve lidt ekstra overtalelse...:) og så er der lige et mintfarvet sofabord og en retrolampe og et Hay peastæppe også...:)

Efter indkøb af diverse vaser og lys og fyrfadsstager osv. kører vi hjemad, stoper ved mac og tager mad med hjem og husker en burger til Emma :)

Hjemme på Emmas værelse, spiser vi mad og Jakob er så glad, han sidder i sengen og får burger-hapsere...mac på en hverdag...godt vi skal have sund tærte iaften :)

Jeg synes det har været verdens bedste dag, Jakob hyggede sig og vi hyggede os og fik set på nogle ting min svigermor og jeg. Skønt!

Imorgen kommer min far og mor med rundstykker kl. 10 inden de skal videre over til min moster og onkel...så det er også rigtig dejligt. Det glæder jeg mig til...og om lidt kommer min mand og Emma hjem og det glæder jeg mig også til...kan det så blive bedre? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar