søndag den 9. december 2012

Julemarkedet


Dagen i dag startede ikke særlig hyggeligt. Jakob var glad da han vågnede i morges, men op på formiddagen blev han bare SUR :) Til sidst sagde min mand: "Lad os få noget tøj på så vi kan komme ud af huset!"

Vi kørte hen til den hyggelige skov tæt på hvor vi bor, for hver søndag her op mod jul, er der et hyggeligt julemarked i en gammel nedlagt lade...Bag det kæmpestore træbord, der var fyldt med hjemmelavede spegepølser og oste i lange baner, stod en glad dame med nissehue...Hun havde givet Emma en sukkerstok, og da hun så Jakob sagde hun: "Jamen dog, jeg har da vist snydt lillebror for en slikkepind!" Men vi forklarede at Jakob ikke rigtig kan tygge sådan noget endnu, så hun var rigtig sød og fandt en "skumstok" i stedet for.

"Det ligner han lige har sovet lur", siger hun..."Er du ikke helt vågen lille ven? Jeg taler heller ikke den første time efter jeg er stået op...!" Hun smilede...og vi smilede...uden at sige, at Jakob slet IKKE taler.............

Da vi kører hjem i bilen er Jakob sååååå glad...Men vi er næsten kun lige kommet inden for i huset, så begynder han at brokke sig, intet hjælper, han er bare sur! Og vores humør, det svinger med Jakobs...Når Jakob er ked af det, så daler vores overskud, det irriterer mig at det er sådan, men man kan ikke rigtig kæmpe imod. Hele morgenen har jeg holdt fanen højt og puslet om Jakob osv. men lige pludselig så bliver jeg også bare sur...Min mand var også i dårligt humør, den eneste, der ALTID er glad, er Emma :)

Inden vi kørte gav jeg Jakob middagsmad, men da han brokker sig sådan efter vi er kommet hjem, prøver jeg alligevel igen...Og han spiser 2 et halvt stykke rugbrød!!! Han var sulten...Hvornår fanden lærer vi at Jakob aldrig brokker sig uden grund?! Nogle gange viser han sult ved at få os med ud til køleskabet eller hen til Cherios pakken, men han er langt fra konsekvent!

Og her gik vi og var småsure, på hinanden, på Jakob, og så er han sulten! Så føler man sig som verdens dårligste forældre...og for pokker...Hvis han dog bare kunne fortælle det...Sige: "Mor, jeg er altså sulten!"

Nu er han såååå glad...Og så er vi glade...:)

Det ER ude tvivl mit allerstørste ønske i hele mit liv...At Jakob kommer til at tale, hvor kunne vi undgå mange misforståelser, undgå en masse bekymringer, hvis bare vi kunne få det ønske opfyldt!

Emma og min mand har bagt pebernødder i dag..hele huset dufter...Da vi besøgte det marked, var der også en bod med kager, og Emma siger lige så højt: "Vi behøver ikke købe kager...Vi bager selv!" :)

Så måtte jeg smile...men det er jo rigtigt nok. Hun vidste jo vi skulle hjem og bage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar