lørdag den 1. december 2012

Tankelæsere...


I nat vågnede Jakob kl. 1...Total ked af det.

Han havde brugt det meste af fredag aften på at få lavet puha, selv et lavement afhjælper ikke den kamp han skal kæmpe. Det tog små to timer og bagefter er han udmattet og falder i søvn...Min mand krydser fingre for at han vil sove igennem, men jeg ved efterhånden at hvis han mangler sin natmad, så vågner han! Og det gjorde han så kl. 1...

Men, han havde det skidt, det var ik bare skaberi og "jeg vil op-agtigt"...Så jeg sad med ham og vuggede ham som en baby indtil han kom til sig selv, da han var faldet til ro kunne vi gå op og jeg tændte en enkelt lampe i den mørke stue...Han sad i sofaen og fik sin grød, og så Utube...kl. 4 gik vi i seng igen, men han var rigtig ked af det og utilpas, han krympede benene sammen, så han har uden tvivl haft noget mavekneb...Igen, igen.

Han faldt i søvn ved 5 tiden og vågnede op igen halv 7 helt ulykkelig. Jeg havde mareridt den time jeg fik sovet...Jeg drømte at vi befandt os på et skib, et skib, der var blevet overtaget af terrorister, der var nærmest mennesketomt, der var kun os...vores lille familie og vi blev lukket inde i et lille rum, der var mørkt og fugtigt...Vi blev gennet ned for at få noget mad, og jeg opdager vi ikke er alene, pludselig får en af de andre fanger sat et gevær for panden og liiiige i det øjeblik vågner jeg. Fuldstændig omtumlet...

Jakob græder igen og nu er jeg nødt til at gå ind og hente min mand og bede ham tage over!

Jeg tager mig selv i at være lidt sur på ham, fordi han ikke er kommet op i nat, han kunne da godt lige have kigget ind og spurgt om han kunne hjælpe eller om vi var okay? Efter mange års træning, holder jeg dog ikke længere sådanne tanker inde. Jeg siger det til ham, at jeg er lidt ked af at han ikke kom op og hjalp lidt til i nat...

"Jamen, da du gik i seng, sagde du jo du ville komme ind og hente mig hvis der blev noget?"

Og jeg kan godt huske jeg sagde det lidt i sjov, da jeg gik i seng, for at pointere at jeg NOK ville få ret med at Jakob ville vågne omkring kl. 1...En lille trussel..."Ja, ja du tror ik han vågner, men jeg VED han vågner og så skal jeg nok hente dig..."

Gid mænd var tankelæsere, hvor ville man undgå mange konflikter hvis de kunne læse vores tanker?? For vi er faktisk nogle ret komplicerede væsner - os kvinder - jeg forventede faktisk at han ville komme op af sig selv, jeg havde ikke tænkt mig at gå ind og hente ham. Jeg håbede at han ville komme op, når han kunne høre Jakob var ked af det, og så sad jeg og blev tøsefornærmet over at han ikke kom! Han derimod tog mine ord for pålydende og lå og ventede på jeg kom og hentede ham. Eftersom jeg ikke kom, tænkte han: "Så kan hun åbenbart klare det selv".

Måske ville kvinder have lige så meget gavn af at kunne læse mænds tanker?

Emma vågner lige i det øjeblik jeg åbner døren til soveværelset, hun ved det er 1. dec og går målrettet efter sokken på dørhåndtaget :) Jakob sidder ved sin far, mens jeg hygger med Emma og hjælper hende med at finde gaven i sokken og bagefter gaven i sækken fra farmor og farfar...Så Friends kalenderen og bagefter den slikdåse mormor har lavet...Hvor de hver dag må tage to ting...Jeg formår heldigvis at udvise glæde og entusiasme over de fine ting, og vi henter også Jakobs gaver og kalendre, men han bliver ked af det, så Emma og jeg går ind i stuen, mens min mand sidder og putter med Jakob i soveværelset. Emma er så sød hun henter min dyne og pude og siger: "Mor bare læg dig og sov, jeg skal nok lukke Albert ud i haven, du må sove lige så længe du vil..."

Hun sidder lige så stille og leger med de ting hun har fået og hygger med det slik, der var med i pakkerne...Heldigvis behøver jeg ikke være tankelæser for at vide, at min lille pige har det godt! Hun er sådan en glad lille pige, hun tager det hele med ophøjet ro og er bare glad...Lidt efter kommer min mand ind i stuen, Jakob er faldet i søvn og jeg lægger mig ind til ham og får sovet et par timer. Da jeg vågner har Emma og far været ved bageren efter brød sammen med vores store vovse Albert...og nu ved jeg bare at det nok skal blive en god dag...Jakob sover stadig, jeg håber han er okay, når han vågner, så ville vi alle 4 kan komme med ud og hente det juletræ vi har planlagt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar