lørdag den 1. december 2012

Juletræet...


Jakob og jeg kom ikke med ud for at hente juletræet, han var sløj og græd bare ved synet af flyverdragten...

Så Emma og min mand drog selv af sted, hun var i et vældigt humør og da de kom hjem en time senere, havde de fundet det sødeste lille træ :) Emma brugte eftermiddagen på at pynte det og det er bare så fint...Hun har lavet en masse hjemmelavet pynt...

Jakob ænsede ikke rigtigt træet, han ville bare ligge tæt på mig og hvile på sofaen...

Her til aften blev vi enige om at give ham lidt Pinex, og det gjorde ham godt...Han har fået sin aftengrød og lige før gik han med sin far og storesøster i hånden rundt om træet mens de sang "højt fra træets grønne top", og i min datters version er det "Højt fra træets grønne top, skråler juleglansen!" Vi har aldrig rettet hende, det er en sød lille "omfortolkning af teksten"...:)

At se Jakob gå der...mellem dem, lige så stille, men sikkert...På et tidspunkt kigger han op på sin far med det mest indgående blik, og jeg må trække mig tilbage ud i det mørke køkken og græde lige så stille...Ikke af sorg, men af den største lykkefølelse...I år kan Jakob gå med rundt om træet...helt selv!

Så er det vældig ligegyldigt, at vi ikke kom med ud og hente det træ...Jakob fik danset rundt om det...Juletræet.

Så det blev virkelig en god dag! Den bedste dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar