onsdag den 19. september 2012

Stærke Emma


Idag var Emma og jeg ude at handle stort ind og det er faktisk en rigtig hyggelig ting. Vi snakker og griner mens vi kører i bilen, og når vi kommer ind i supermarkedet er Emma smaddergod til at hjælpe med at putte ting i vognen, og nu hvor hun har lært tallene er hun også blevet prisbevidst. Så da hun stod foran to dåser majs, hvor den ene kostede 10 kr. og den anden 4 kr. så sagde hun: "Mor vi tager den til 4 kr. for den er billigst!"

Hun får selv lov til at vælge det pålæg hun gerne vil have på sin madpakke, og hun synes det er sjovt at vælge og udvælge frugten.

Da vi kører hjem fortæller hun om at hun havde hørt nogen hun kender fra anden klasse snakke om, at handicappede det er sådan nogen, der har gok gok i låget. Så var hun gået hen til dem og havde sagt, at sådan noget gad hun overhovedet ikke høre på, hendes lillebror er handicappet og "mor så sagde jeg: Tænk hvis alle handiappede i hele verden hører hvad I siger, tror I så ikke de vil blive kede af det?"

Hvor er det bare sejt! Der er noget Emma ikke vil finde sig i. Hun føler jo inddirekte at de nedgør hendes lillebror...

"Hvad sagde de så?" spurgte jeg forsigtigt.

"Så sagde de lige pludselig at alle handicappede var mega seje"

Jeg måtte virkelig rose hende. Jeg er stolt af at hun ikke bare gemmer sig, når der er noget hun ikke bryder sig om...heller ikke selvom de børn er ældre end hende! Hvor er det bare stort.

Jeg bliver mere og mere stolt af min lille pige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar