fredag den 24. august 2012

Det er løgn!


Uh, jeg er vred...Jeg syder af vrede...

Jeg har seriøst lyst til at slå på nogen eller noget, eller rettere sagtens én bestemt...Men, det gør man jo ikke. For jeg er et behersket og ordentligt menneske. Og ordentlige mennesker gør ikke tossede ting...

Men, hvorfor må nogle folk så opføre sig forfærdeligt, ondskabsfuldt og forkert...Hvorfor er man så velopdragen at man ikke slår igen eller giver igen af samme skuffe? Hvorfor SKAL alting være så diplomatisk.

Jeg fik en besked i min lille piges kontaktbog idag...En besked som fik mig til at syde, og jeg kan slet ikke holde op.

Før sommerferien led Emma af forfærdelige mareridt. Hun vågnede og skreg 3 uger i træk, på næsten det samme tidspunkt hver nat. Vi blev urolige og snakkede med hende om det, men hun kunne ofte ikke huske drømmene. Et par dage før ferien fandt jeg ud af hvorfor...

En dreng fra Emmas klasse går og slår på hende...hver gang han går forbi hende enten slår eller sparker han ud efter hende. Min mand mente det bundede i at han gerne ville i kontakt med Emma, han synes at huske fra sin egen barndom, at man som lille dreng kunne finde på de mærkeligste ting, for at få en piges opmærksomhed...

Men, nu ved vi at det ikke er positiv opmærksomhed han søger, for idag stod der i kontaktbogen at han havde spyttet hende i hovedet, og da lærerne havde spurgt hvorfor han dog gjorde det? Så var hans svar: "Fordi jeg havde lyst!"

Sikke en skøn lille samfundsborger tænker jeg.

Emma har selv prøvet at sige fra, hun har prøvet at slå igen i afmagt eller tjatte tilbage i håbet om at det bare var for sjov, men så slår han bare dobbelt så hårdt. Intet hjælper...Nu vil lærerne skille dem ad i en periode, og de har kontaktet forældrene.

Men, jeg er simpelthen så vred! Og ked af det, jeg er virkelig ked af det, for Emma har så meget andet hun skal slås med, og vi har så meget andet...Men, man finder kræfterne frem, og min lunte er ultrakort. Og den er antændt nu.

Min lille pige, skal ikke spyttes på af nogen. Min mand siger, lærerne skal have en chance nu for at gøre noget og de har kontaktet hans forældre. Men, jeg er vred, jeg er så vred at jeg er fristet til at spytte på ham næste gang jeg ser ham på skolen!

Men, desværre er jeg jo et ordentligt menneske, så jeg må bide det i mig og synke en ekstra gang. Men, tag ikke fejl. Det kommer ikke til at gentage sig.

Det kan være rigtig svært for at et barn at indrømme over for sine forældre at man bliver drillet, det kan føles ydmygende. Det lille barn vil ikke være til besvær, det vil ikke skabe flere problemer...

Jeg kender det fra mig selv fordi jeg selv blev drillet som barn...og det følger mig stadig. Det skal ikke følge Emma ind i hendes voksenliv, jeg er stolt af den tillid hun har vist ved at fortælle os ALT. Hver en ting hun grubler over eller oplever. Fordi hun stoler på vi er der for hende, og hjælper hende.

Og lille Emma...Det er vi. Vi er der for dig...

Emma

Søde, stærke og smukke lille Emma

Din verden var så stille og fin

Uspoleret og ugeneret

Men

Børn kan være hårde

Børn kan være nådesløse

Og det er en kæmpe smerte for mig

Hvis du er blevet nødt til at lukke angst og tvivl ind i dit hjerte

For det er så godt

Dit hjerte

Og du er så ren

Du er et rent lille menneske fuld af kærlighed og omsorg

Hvor vover nogen at træde på det

Dit hjerte

Og give det smerte

Jeg lover dig dette

Vi står bag dig

Vi står ved dig

Vi støtter dig

Og hvis du en dag skulle falde

Hvis du en dag ikke selv kan komme op og stå

Så er vi der

Far og jeg

Og vi står parat til at hjælpe dig

Det MÅ og SKAL du stole på

Vi svigter dig IKKE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar