mandag den 27. august 2012

Stol på det

Idag kommer Jakobs søde Ergo og en konsulent, der skal tage mål til en ny stol til Jakob, han kan ikke længere sidde i sin Trip Trap stol, for med bøjle kan hans lange ben ikke komme ned gennem, og uden bøjle, så sidder han og falder til siden.

Han har haft en Pandastol, men positivt nok, gav den efter et halvt år for meget støtte. Så det her er vist en mellemting...Mellem en Trip Trap og den Panda.

Indtil nu har han så siddet i en IKEA stol, men da hænger fødderne jo bare og dingler i luften, og det understøtter ikke hans holdning i spisesituationen, så han skal have en med noget fodstøtte...Vi har lånt farmors højstol, hvor der er fodstøtte på, men den er så bred i siddestykket, at han glider ned og nærmest ligger ned og spiser!

Så det er ikke helt så let lige at finde den rigtige stol...

I weekenden fik vi brev om at Jakob skal have ny socialrådgiver...Igen! Det er den 7. udskiftning på på to et halvt år, så nu synes vi det er ved at være nok. Man har brug for stabilitet, ikke alt den her udskiftning, jeg synes faktisk det er under al kritik. Vi er ikke sådan nogen, der brokker os - slet ikke - og vi kræver ikke det ene og det andet! Langt fra og tværtimod...

Men, nu er vi ved at synes det er nok. Og hende vi har fået tildelt, havde vi en kort periode sidste år, og når det er et menneske, der skal komme i ens hjem, som skal kende familien og Jakob, så er det vigtigt at der er en form for forståelse, og kemi, det synes jeg godt man kan tillade sig at have som kriterie! Og det er der absolut ikke her...Så nu har jeg tænkt mig at ringe og brokke mig, for en gangs skyld, selvom jeg hader det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar