tirsdag den 28. august 2012

E-mail til Mors pige


Nå...Så kom der en mail fra drengens forældre, de er rigtig søde og kan slet ikke forstå hvorfor han opfører sig sådan...de tilbyder at moren skal tage med over på skolen og hjælpe drengen med at sige undskyld. De tror de bunder i hans egen usikkerhed...

Jeg er ligeglad med hvad det bunder i, det skal bare stoppe...og heldigvis er de søde mennesker, der hellere end gerne vil være med til at finde en løsning. Så det gør det hele meget nemmere.

Men, det ændrer ikke på at jeg næsten ikke kunne få hende afsted til morgen, hun var voldsomt ked af det...Hende der ellers er så videbegærlig og altid har synes det var sjovt at gå i skole...

Jeg håber det bliver sådan igen, at det stopper nu. Det skal det...

Jeg må indrømme jeg græd lidt på vej hjem, da jeg gik på stien. Ikke foran hende selvfølgelig, vi gav hinanden det længste kram og jeg prøvede at fortælle hende, hvor vigtigt det er at hun ikke tænker så meget i tid...Hun vil have dagen skal gå hurtigt så hun kan komme hjem...

Jeg vil gerne have det stopper nu. Det gør simpelthen for ondt...På hende. Og på os...

Glade, sjove og kreative Emma. Igår kom hun med flere små gaver til mig...Hun er så gavmild. Min mand var så sød igår at tage Jakob med ud og gå med Albert, så vi kunne sidde tæt sammen under dynen og kramme og se Victorious...Den serie elsker hun.

I forgårs kørte Jakob og jeg op i "handlebutikken" som Emma kalder det, og købte en lille gave til hende...Bare fordi. Fordi hun så ofte giver os små ting, for at være sød...Da hun havde været på weekend nede hos farfar og farmor havde hun lavet en flot æske til mig, sirligt pyntet. Et smykkeskrin, hun havde bagt en mor-kage til mig pyntet med flødeskum og jordbær, og fået farmor til at købe nogle flotte servietter til mig med roser på...Seriøst. Hvor mange børn gør lige det??

Hun er sgu noget specielt, jeg håber aldrig det går af hende, jeg håber hun altid vil være som hun er nu EMMA. Jeg håber den modgang hun får kan booste hende til at ville mere, til at ville være MERE, for hun har alle muligheder for at blive liiiige hvad hun vil.

Alt det hun gør for den her familie...Alt det hun er, det betyder så meget. Hun er den her lille bløde, retfærdige, betænksomme og stærke pige, og det må ikke forsvinde.

Mors pige...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar