tirsdag den 7. august 2012

Træning og Leg

Hjemme hos os er der gået OL i legen. Lige for tiden forsøger min datter at slå sin personlige rekord på 19 sek. i scooterkørsel rundt om sofaen, og når det lykkes, så laver jeg en papirsmedalje til hende.

Lige  nu leger børnene...Sammen. Og det elsker jeg, for det kan være svært for dem at finde et fælles ståsted, en fælles interesse, men Emma fandt på at lave en hule, og eftersom Jakob er en rigtig hyggetrold, så elsker han at sidde i den fine hule. Lavet af 4 stole, med et sengetæppe over...På gulvet har hun lagt dyner og puder, og Jakob ligger og lounger den og siger lyde...Så han er den dovne teenagesøn, og hun er moren :)

Og jeg sidder bare her og smiler af glæde...

Det er rigtig dejligt at have min lille pige hjemme...Indtil skolen snart starter, min mand og jeg blev enige om at hun skulle have lov at have en rigtig lang pause...Hun trænger også til et ordentligt pusterum, så hun har ikke været i SFO, men har istedet fået lov til at nusse rundt hjemme ved Jakob og mig. Da det stadig er ferie, har vi ikke haft besøg af ergo eller fys endnu, men det gør heller ikke så meget, det er rart med en pause...

Og eftersom vores træning af Jakob i høj grad er baseret på dagligdags-øvelser, så mærker vi ikke deres fravær, vi er ret selvkørende. Da Jakob har det dårligt med pres og stress, så er måden vi træner ham på, baseret på ting i vores dagligdag...Lege-træning, udfordre ham mentalt og blot give ham ro...for når han får ro i sin hverdag, så udvikler han sig allerbedst. I hans eget tempo, og vi understøtter ham.

Og jeg kan se den måde Emma leger med Jakob på, også er en form for træning...Når hun f eks står med en dyne henover ham og løfter den højt op over ham og lader den falde ned over ham, så kigger han enten selv ud under dynen, eller hun løfter den igen højt op, så han hviner af fryd.

Det er også træning...Hun ved det bare ikke. Heldigvis...For dem er det en dejlig leg, hvor de begge synes det er sjovt, og når Emma lægger sig ind under dynen, og jeg løfter dynen, og lader den falde, så griner de sammen, de to...

Så kom regnen.......Piskende, silende! og jeg foreslår Emma at vi løber ud i regnen og hopper på trampolin, og vi tager Jakob med...Det er vel også en form for træning, og så elsker han vand! Og nu sidder begge børn i hver deres varme karbad...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar