lørdag den 25. august 2012

Lagt på is

Jeg tænkte vi skulle hygge med at se Ice Age, der er i TV lige nu, og det startede så fint, indtil den lille baby gør sin entre, så snart den græd...så græd Jakob.

Nu har der ellers lige været en bedring nogle dage...Hvor det virkede som om han kunne tolerere lidt mere, men jeg kunne godt mærke da han vågnede til morges, at han ikke var fuld af overskud idag, for han vågnede i gråd...Og det er et ret godt tegn på, hvordan hans overskud vil tegne sig i løbet af dagen.

Jakob er stort set flyttet ind på Emmas værelse, nu hvor hun er nede hos farfar og farmor på hyggeweekend...han søger selv derind, det var så sødt...igår tog han min hånd og brugte den anden til at numse sig frem med, så skulle jeg med ind på Emmas værelse, og så skal jeg tænde for hendes TV, så rækker han op efter TV'et som tegn på jeg skal tænde, og så sidder han i hendes seng og ser en DVD hun har fra skolens teaterstykke, som Emma også selv deltog i tidl. på året, man kan se hende stå og synge og danse...Og jeg ved han kan se det er hende :)

Jeg tror seriøst hun bliver skuespiller eller sanger eller sådan noget, noget med performance, for hun elsker at klæde sig ud, hun elsker at synge og danse, og hun vil gerne ses. Hun er lige modsat mig som barn, jeg ville bare gemme mig. Men, jeg er stolt af, at vi har formået at give hende så stor en selvtillid, at hun gerne vil ses, høres og VÆRE.

Emmas verden er åben...Hun kan blive alt det hun vil, simpelthen. Hun holder på hun vil være frisør, det har hun sagt nu siden hun var 3 år gammel, og hun var ikke ældre, da hun sagde det til vores lokale frisør, og de lovede hende en elevplads, når hun bliver gammel nok :) Og med den vilje hun har, så bliver hun nok frisør. Jeg vil være stolt ligemeget hvad hun bliver, bare hun bruger de evner hun har, bare hun går efter det hun allerhelst vil. Så er jeg lykkelig. Vi er ikke snobber, hun skal ikke på uni eller business college hvis hun ikke vil. Hun skal finde, det der gør hende lykkelig, når nu hun har alle muligheder. Jeg tror jeg vil føle en kæmpe sorg, hvis hun ikke går efter den fulde lykke i hendes liv, for det fortjener hun. Mere end nogen anden...

Jeg ønsker det samme for Jakob, han skal være lykkelig med de muligheder han har, med de evner han har...Emma vil kunne fortælle os hvad det er hun vil. Vi vil lytte...Jakob vil måske ikke kunne fortælle os det, han kan måske vise det istedet, eller vi kan fornemme det...Vi skal nok finde ud af det. Hans fremtid er også åben, det ved jeg heldigvis. Åben på hans måde...Ikke på samfundets eller vores måde...På hans måde.

Jeg er glad idag, vi har haft en hyggelig morgen min mand og jeg med varme nybagte criossants og æg til morgenmad, vi har grinet og fjollet sammen. Vi har hygget med Jakob selvom hans overskud idag kniber, men det betyder så meget at man selv har overskud, at man hjælper hinanden til at finde det overskud, og det er noget vi virkelig er ved at mestre. Det har taget tid, kostet...at nå til hvor vi er lige nu. Men, jeg er så glad...Jeg sendte min mand til fest for lidt siden med et kys og et smil, og nu vil jeg putte mig ind til Jakob i sengen et øjeblik og se på ham mens han sover...Og glæde mig til vi iaften skal hente Mac, for det ved jeg han elsker, han kan kende det gule M langt væk fra, og når vi nærmer os Drive IN så hviner han og spjætter med benene...Cheeceburger. Det skal du have idag lille Jakob.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar